Po dzisiejszym wydaniu danych Currysa za rok obrotowy 2021/22 Zoe Mills, starszy analityk ds. handlu detalicznego w GlobalData, wiodącej firmie zajmującej się danymi i analityką, mówi: „Biorąc pod uwagę liczbę wyzwań, z jakimi zmierzyliśmy się w tym roku finansowym, w tym ograniczenia łańcucha dostaw i trwający kryzys kosztów utrzymania, Currys FY2021/22 wyniki nie są niczym, z czego można się szydzić.

„Podczas gdy sprzedaż grupy spadła o 200 mln funtów do 10 144 mln funtów, wynik ten został złagodzony przez możliwość przeniesienia wielu kupujących on line z powrotem do swoich sklepów przez specjalistę od elektryków, co zaspokoiło ich pragnienie zapoznania się z pokazami w sklepie i uzyskania osobistej porady. AO oczywiście będąc specjalistą internetowym nie jest w stanie zaspokoić tej potrzeby klienta i odnotował gorsze wyniki za cały rok (-6% za 12 miesięcy kończących się 31 marca 2022 r.). Przychody Grupy w ujęciu dwuletnim pozostają ujemne, co odzwierciedla upadek jej oferty mobilnej w Wielkiej Brytanii i Irlandii. Dla porównania, jego działalność międzynarodowa wzrosła o 15% w ciągu dwóch lat, napędzana popytem na artykuły elektryczne podczas pandemii, co wskazuje, że po wyeliminowaniu sprzedaży mobilnej prawdopodobnie zobaczylibyśmy podobną historię w Wielkiej Brytanii i Irlandii.

„Sprzedaż on the net grupy spadła o 29% w roku obrotowym 2021/22, ponieważ kupujący w większości powrócili do nawyków zakupowych sprzed pandemii. Jednakże, ponieważ sprzedaż internetowa pozostała o 31% wyższa niż dwa lata temu, ten spadek sprzedaży nie będzie miał większego znaczenia dla Currysa, który wejdzie w kolejny rok finansowy. Inwestycja w udoskonalenie oferty on-line, w tym wykorzystanie funkcji ShopLive, która umożliwia kupującym on the net bezpośrednią komunikację z personelem sklepu, była integralną częścią wspierania rozwoju on line podczas pandemii i pozostanie kluczowym punktem odróżniającym ją od konkurencji. Rzeczywiście, penetracja on the internet, chociaż spadła na rok obrotowy 2020/21, pozostaje o 8 punktów procentowych wyższa niż poziomy sprzed pandemii, co podkreśla długoterminowe przejście na ten kanał i zapewnia, że ​​potrzebne będą dalsze inwestycje, aby wesprzeć 10 rosnący popyt na zakupy za pośrednictwem jego strony internetowej.

„Perspektywy na przyszłość wyglądają mniej pozytywnie na tle rosnącej inflacji. Inwestycje w mało istotne produkty o dużej wartości będą ograniczone, w rzeczywistości przewiduje się, że brytyjski rynek elektryczny będzie jednym z najgorszych sektorów sprzedaży detalicznej w 2022 r., spadając o prawie 10%. Oczekuje się, że najbardziej ucierpią wyspecjalizowani gracze on-line, tacy jak AO, którego cena akcji spadła o około 30% w ciągu ostatnich dwóch dni z powodu obaw o przepływy pieniężne, ale Currys nie będzie odporny na 10 znaczny spadek popytu. Niemniej jednak, cena jego akcji wzrosła o około 5% we wczesnych godzinach porannych, co odzwierciedla pozytywne perspektywy zysków w nowym roku finansowym, w którym przewiduje poprawę zysków przed opodatkowaniem o 3% do 19% w roku obrotowym 2022/23. Motywacje do zakupów elektrycznych w 2022 r. będą napędzane potrzebą wymiany starych lub zepsutych przedmiotów, a w konsekwencji konsumenci będą starali się oszczędzać tam, gdzie to możliwe, przechodząc do mniej marek top quality. Currys musi skoncentrować się na podkreśleniu wartości w stosunku do ceny w swoich sklepach, skupiając się na asortymencie marek własnych, aby przyciągać i wspierać rentowność”.