Wiele agency zajmujących się handlem elektronicznym nie zdaje sobie sprawy z tego, że znaczna część kupujących, którzy odwiedzają ich witrynę, rozpraszają się niechcianymi reklamami i wyskakującymi kuponami. Reklamy te przekierowują kupujących do witryn konkurencji, wyświetlają niechciane treści i nieuczciwie tagują konwersje w celu pobierania opłat partnerskich.

Łotr: zastrzyki z reklam.

Wstrzykiwane reklamy to nieautoryzowane oprogramowanie wstrzykiwane do przeglądarek Twoich klientów bez ich zgody.

Te wstrzyknięcia reklam są instalowane, gdy klienci pobierają rozszerzenia przeglądarki, aplikacje lub uzyskują dostęp do niezabezpieczonych publicznych sieci Wi-Fi.

Proces ten opiera się na adware – wstrzykiwane reklamy podszywają się pod legalne oprogramowanie lub podłączane do innego oprogramowania, aby skłonić odwiedzających witrynę do zainstalowania go na komputerze, tablecie lub urządzeniu mobilnym.

Gdy wstrzykiwane reklamy przejmą przeglądarki klientów, mogą generować przychody dla porywaczy ruchu, wyświetlając reklamy i kradnąc wyświetlenia reklam z innych witryn. W handlu elektronicznym reklamy porównujące ceny służą do odwrócenia uwagi klientów od dokonania zakupu. Wyświetlane są również reklamy konkurencji, aby wykraść klientów.

zrzut ekranu witryny e-commerce zainfekowanej wstrzyknięciami reklam – porwanie ścieżki klienta
Rysunek 1 – Złośliwe reklamy wyświetlane na stronie eCommerce

Jak działają wstrzykiwanie reklam?

Po zainstalowaniu nieautoryzowane reklamy zaczynają pojawiać się na wszystkich stronach Twojej witryny. Klienci padają ofiarą tych reklam i są przekierowywani na inne strony internetowe. Zjawisko to jest również określane mianem „Customer Journey Hijacking”.

„Każda firma sprzedająca on line, która polega na stałym ruchu w celu sprzedaży produktów, powinna dbać o przejmowanie podróży”.

– Gartner

Kiedy na sesję przeglądania wpływają wstrzyknięcia reklam, pojawia się zupełnie inne doświadczenie on the internet. Witryna jest przepełniona niechcianymi reklamami produktów, wyskakującymi okienkami, banerami i przekierowaniami w tekście.

Te wyrafinowane reklamy nawet naśladują wygląd witryny, nakłaniając klientów do kliknięcia i zwabiając ich do witryn konkurencji.

Oprócz przerywania klientom w dokonywaniu zakupów, odwiedzający uważają również, że wina leży po stronie sprzedawcy eCommerce, co znacznie obniża reputację marki.

Ten narastający challenge jest niewidoczny dla sprzedawców eCommerce, ponieważ wstrzykiwanie reklam jest w całości uruchamiane w przeglądarce lub urządzeniu klienta.

Innymi słowy, te reklamy omijają widoczność witryny po stronie serwera, pozostawiając witryny eCommerce w ciemności i nieświadome, że ich witryna jest celem.

wstrzykiwanie reklam: przechwytywanie ścieżki klienta
Rysunek 2 – Wstrzykiwanie reklam i przejmowanie drogi klienta

Wstrzyknięcia reklam niszczą Twój biznes e-commerce

Wstrzykiwanie reklam to odwieczny issue firm zajmujących się handlem elektronicznym. Badanie przeprowadzone przez Google* odkryli, że miliony użytkowników uzyskujących dostęp do witryn Google zawierały jakąś formę wstrzykiwanych reklam.

W badaniu zaobserwowano również, że zastrzyki reklam padały ofiarą i kradły przychody od sprzedawców detalicznych, takich jak Sears, Walmart, Concentrate on, eBay i wielu innych.

Nasze szacunki sugerują, że od 4 do 6 procent użytkowników witryn eCommerce dotykają niechciane rozszerzenia przeglądarki i wstrzykiwane reklamy. Przechwytują drogę klienta on line i niszczą współczynniki konwersji, przychody on-line i reputację marki.

Liczba ta wzrasta o 15 do 20 procent podczas Czarnego Piątku, Cyberponiedziałku i ferii zimowych.

  • Współczynnik konwersji: niechciane reklamy przekierowują klientów do innych witryn handlu detalicznego on line, powodując porzucone koszyki i miliony dolarów utraconych przychodów.
  • Reputacja marki: nieautoryzowane reklamy powodują frustrujące wrażenia dla Twoich klientów, niszcząc reputację Twojej marki.
  • Wydajność witryny: wstrzykiwane reklamy wpływają na wydajność witryny. Strony wolno ładujące się są głównym czynnikiem wpływającym na to, że odwiedzający opuszczają witrynę przed dokonaniem zakupu.
  • Oszustwa afiliacyjne: Kody lub linki partnerskie są również wstrzykiwane, dzięki czemu porywacze ruchu mogą ubiegać się o nieuczciwe prowizje od sprzedaży, której nie pomogli promować w żadnej formie ani formie.

Dwóch na trzech kupujących opuści witrynę po odczekaniu trzech sekund na załadowanie strony.

Według Walmart i Amazon każda sekunda po trzysekundowym znaku kosztuje detalistów do 7 procent konwersji.*

Jak sprzedawcy e-commerce mogą zwalczać wstrzykiwanie reklam

Każdego dnia wykrywane są tysiące wstrzyknięć reklam, więc ręczne ich usuwanie jest czasochłonne i nieefektywne.

Sama liczba istniejących wstrzyknięć reklam i stale pojawiających się wstrzyknięć w nowych aplikacjach i rozszerzeniach przeglądarki praktycznie uniemożliwia wykrycie i wyeliminowanie wstrzyknięć reklam na czas.

Co więcej, reklamy są wstrzykiwane do przeglądarki po stronie klienta i nie mogą zostać wykryte przez rozwiązania po stronie serwera.

Sprzedawcy internetowi potrzebują rozwiązania po stronie klienta, które nie tylko zapewni podróż klienta bez zakłóceń, ale także pozwoli im przeciwdziałać wyciekom przychodów, chronić reputację marki i napędzać optymalizację współczynnika konwersji.

zapobieganie kradzieży ścieżki klienta
Rysunek 3 — Zapobieganie przejmowaniu kontroli nad usługą Client Journey

„Ogromnie skorzystaliśmy z narzędzia do optymalizacji konwersji BrandLock. Nasze ogólne współczynniki konwersji wzrosły o dwucyfrowe – wszystko dzięki blokowaniu niechcianych reklam”.

– Jabra

Przeczytaj studium przypadku>

Nasz rozwiązanie zapobiegające kradzieży ścieżki klientaProtect, pomaga markom eCommerce blokować wszystkie rodzaje wstrzyknięć reklam w czasie rzeczywistym i chronić podróż klienta eCommerce.

BrandLock umożliwia sprzedawcom eCommerce:

  • Uzyskaj więcej konwersji z istniejącego ruchu
  • Zapobiegaj wyciekom przychodów, blokując niechciane reklamy i rozszerzenia przeglądarki
  • Zmniejsz wskaźnik porzucania koszyka
  • Popraw jakość obsługi klienta eCommerce poprzez podróż bez rozpraszania uwagi
  • Mierz wpływ biznesowy na technique pulpitu analitycznego

Aby dowiedzieć się, jak działa rozwiązanie, zarezerwuj bezpłatny 4-tygodniowy okres próbny tutaj.

Obraz awatara Melissy Rodrigues

Melissa Rodrigues

Melissa jest szefem marketingu w BrandLock. Pasjonuje się marketingiem cyfrowym i współpracowała z przedsiębiorstwami i rozwijającymi się firmami technologicznymi, aby budować ich komunikację marketingową online i programy brandingowe.