jak radzić sobie z inflacją

Sprzedaż detaliczna spadła w maju, ponieważ konsumenci stanęli w obliczu utrzymującej się inflacji i jej wpływu na koszty wszystkiego, od artykułów spożywczych po gaz. Konsumenci zmieniają swoje zachowania zakupowe w obliczu szybko rosnących cen. Według niedawnego Badanie NRF, prawie połowa konsumentów przechodzi na tańsze alternatywy i częściej szuka kuponów lub wyprzedaży podczas zakupów artykułów codziennego użytku. Jak więc radzić sobie z inflacją w handlu detalicznym?

Detaliści stoją przed możliwością trwałej inflacji ze względu na zwiększony popyt po ponownym otwarciu gospodarki po blokadzie. Jednak wraz ze wzrostem stóp procentowych i spadkiem siły nabywczej konsumentów wielu detalistów może zacząć dostrzegać spadek popytu, zmuszając ich do większej reakcji na inflację. Mogą sprostać temu wyzwaniu, usprawniając operacje, budując lojalność klientów i napędzając rentowny wzrost. Liderzy detaliczni mogą skoncentrować swoje wysiłki na przekształceniu tego okresu stresu w szansę na przyszłość.

Sprzedawcy mogą przekształcić te wyzwania w szanse, jeśli podejmą odważne i przemyślane decyzje. Rzeczywiście, firmy, które osiągają wyjątkowo dobre wyniki w okresie spowolnienia gospodarczego, w następnej dekadzie osiągają lepsze wyniki niż ich odpowiednicy. Ci, którzy przyjmą podejście holistyczne, będą w stanie zwalczać presję inflacyjną i zachować rentowne dochody. Poniżej przedstawiamy kilka strategii, które pomogą Ci uporać się z inflacją w Twojej działalności detalicznej.

Jak detaliści mogą przygotować się i złagodzić wpływ inflacji na Twój biznes detaliczny?

1. Wróć do strategii kategorii

Przyjrzyj się swoim strategiom dotyczącym kategorii, aby odzwierciedlić zmiany w zachowaniach zakupowych konsumentów i profilach marż. W dzisiejszym środowisku handlu detalicznego konsumenci stają się mniej lojalni wobec marki i zwracają się do produktów marki własnej, aby poradzić sobie z inflacją. Aby obrócić to na swoją korzyść, sprzedawcy muszą regularnie ponownie analizować swoje strategie dotyczące kategorii. Zwycięscy detaliści zrównoważą szybko zmieniające się preferencje konsumentów z presją inflacyjną specyficzną dla danego produktu. Oznacza to odmienne myślenie o mieszance marek prywatnych i krajowych. Ci, którzy chcą poprawić penetrację marek prywatnych, mogą najpierw rozwijać marki o wysokiej świadomości, promowaniu i samodzielnej lojalności, przyjmując strategie marki kierowane przez konsumentów oraz możliwości zarządzania kategorią i projektowania, z których znane są firmy produkujące dobra konsumpcyjne. Wiedza, które kategorie produktów stoją w obliczu największej presji inflacyjnej i prawdopodobnie doświadczą znaczących zmian w zachowaniu konsumentów, może pomóc sprzedawcom detalicznym w podejmowaniu świadomych decyzji dotyczących strategii w zakresie kategorii.

2. Lepsza widoczność łańcucha dostaw

Zajmij się kosztami od końca do końca, aby służyć poprzez lepszą widoczność i dywersyfikację łańcucha dostaw. Sprzedawcy detaliczni mogą dostosować swoje sieci dostaw i dystrybucji, aby kierować przesyłki przez porty o małym natężeniu ruchu i tańszych szlakach żeglugowych. Umieszczają centra dystrybucyjne w optymalnych lokalizacjach, które równoważą dostępność siły roboczej z kosztami ostatniej mili i wykorzystują logistykę i łańcuch dostaw jako usługodawcę w celu zmniejszenia intensywności zasobów i ogólnych kosztów dystrybucji. Większa gama kompleksowych zapasów, kosztów realizacji i wskaźników obsługi klienta może umożliwić sprzedawcom bardziej efektywne równoważenie wydatków i usług.

3. Miej oko na konkurencję i zapasy

W okresie inflacji konkurencja może być ostra. Według McKinsey amerykańscy konsumenci częściej zmieniali marki i sprzedawców detalicznych w 2022 niż kiedykolwiek od początku pandemii, a motywacją do działania była większość cen ofertowych. Mając to na uwadze, bardzo ważne jest uważne obserwowanie strategii cenowych i promocyjnych konkurencji.

Ponadto ważne jest, aby mieć oko na poziom zapasów. Ten trend utraty lojalności wobec marki rozpoczął się, gdy ulubione marki kupujących były niedostępne przez długi czas.

4. Pozostań zorientowany na klienta

Podczas gdy wielu kupujących, którzy zwracają uwagę na cenę, decyduje się na przejście na tańsze alternatywy, wrażenia klientów są nadal kluczowe. Jakość obsługi klienta i przemyślane punkty styku mają ogromny wpływ na przynależność do marki, lojalność i przyszłą ewangelizację ustną.

W obliczu inflacji konsumenci zwracają się ku tańszym produktom i markom. Bądź bardziej precyzyjny w ustalaniu cen i promocji oraz dostosuj wartość do konsumentów. Zamiast dokonywać znacznych podwyżek cen, które mogą podważyć zaufanie klientów, detaliści mogą dostosować swoją reakcję na inflację cen w zależności od klienta i segmentu produktu, biorąc pod uwagę zarówno marżę, jak i gotowość konsumentów do płacenia. Podnoszenie kosztów jest nieprzyjemne zarówno dla konsumentów, jak i sprzedawców. Sprzedawcy, którzy przyjmują podejście strategiczne, mają większe szanse na pojawienie się z nienaruszoną rentownością i relacjami z konsumentami. Ponadto detaliści mogą ponownie ocenić swoją ofertę cenową i promocyjną w tym okresie, wycofując promocje i tworząc ustrukturyzowaną i ukierunkowaną strategię cenową, która może pomóc w zarządzaniu inflacją bez podnoszenia cen.

5. Użyj narzędzi do pozyskiwania nowej generacji

Korzystaj z narzędzi pozyskiwania nowej generacji, aby zapewnić doskonałość pozyskiwania dla marek prywatnych i produktów markowych. Pozyskiwanie marek prywatnych osiągnęło szeroki zakres dojrzałości. Kiedy detaliści zaczęli pozyskiwać towary pod własną marką, wielu po prostu powielało swoje modele pozyskiwania towarów markowych. Wiodący detaliści zdają sobie sprawę, że mają pełną kontrolę nad projektem produktu, specyfikacjami, łańcuchem wartości i negocjacjami opartymi na cenie. Aby to osiągnąć, sprzedawcy detaliczni mogą wdrażać narzędzia sourcingowe nowej generacji, aby zapewnić wgląd w czasie rzeczywistym w wpływ inflacji na koszty wyrobów gotowych i opracować oddolne docelowe koszty produktów w swoich portfelach. Narzędzia do śledzenia kosztów w czasie rzeczywistym pozwalają sprzedawcom detalicznym zidentyfikować rzeczywisty wpływ zmian w kosztach wejściowych (surowce, fracht, robocizna, kursy wymiany itp.), określić odchylenia od ofert dostawców i podjąć działania. Cyfrowe modele kosztów powinny umożliwić sprzedawcom szybkie opracowanie kompleksowego wglądu w cenę swoich produktów w tysiącach jednostek SKU i łatwe dostosowanie do zmieniających się warunków rynkowych. Mogą następnie wykorzystać te informacje w czasie rzeczywistym, aby lepiej zarządzać swoją ekspozycją na czynniki inflacyjne poprzez optymalizację projektu i specyfikacji produktu oraz ponowną ocenę macierzy kraju dostawcy.

W przypadku towarów markowych sprzedawcy detaliczni mogą zwiększyć przejrzystość, aby zrozumieć „całkowite” marże z dostawcami, uwzględniając wszystkie koszty, finansowanie i usługi o wartości dodanej, aby zapewnić, że sprzedawcy w pełni rozumieją kompromisy między markami w ich portfolio. Wreszcie mogą angażować swoich dostawców w spójny, oparty na faktach sposób, przy wsparciu centralnego zespołu, aby zapewnić współpracę w celu sprostania wyzwaniom inflacyjnego środowiska.

6. Zoptymalizuj operacje sklepu pod kątem wydajności, produktywności i zaradności.

Aby złagodzić skutki inflacji kosztów pracy, detaliści mogą dokonać ponownej oceny swoich operacji w sklepie i szukać możliwości zresetowania modelu działalności sklepu poprzez wdrożenie technologii i analiz, zresetowanie alokacji i harmonogramu pracy oraz uzyskanie kompleksowego obrazu kosztów. Sprzedawcy detaliczni mogą również inwestować w doświadczenie i retencję pracowników z pierwszej linii, aby zmniejszyć kosztowną rotację, wykorzystując rekrutację talentów i analizy oraz przemyślenie budowania zdolności.

7. Rozważ cyfrowe kanały sprzedaży i nowe metody płatności

W wyniku COVID-19 wielu tradycyjnych sprzedawców rozważa alternatywne kanały sprzedaży, takie jak eCommerce, media społecznościowe i kupuj on the web, odbierz w sklepie (BOPIS). Korzystając z tych cyfrowych kanałów sprzedaży, sprzedawcy detaliczni mogą zwiększyć sprzedaż i przychody bez konieczności odwiedzania sklepów.

Według Salesforce niektórzy kupujący wybierają wyższe ceny, wybierając nowe metody płatności. Stały wzrost planów kup teraz i płać później, ponieważ klienci odchodzą od bardziej oprocentowanych zakupów kartą kredytową. 10 craze może również przyspieszyć przyjęcie portfeli mobilnych, ponieważ konsumenci szukają niższych cen i większej wygody w Internecie.

8. Wynagrodzenia i utrzymanie pracowników

Wraz z rosnącą inflacją i rozgrzanym do czerwoności rynkiem pracy, wielu detalistów podniosło stawkę godzinową po bezprecedensowych stawkach, aby zatrzymać pracowników. Wraz z rosnącą konkurencją wśród pracodawców w kwestii zatrudniania i zatrzymywania pracowników, wielu pracowników handlu detalicznego odchodzi z pracy w poszukiwaniu nowych, bardziej dochodowych możliwości.

Nawet ci, którzy chcą pozostać na swoich stanowiskach w handlu detalicznym, szukają nowych, lepiej płatnych możliwości, które mogliby realizować u obecnych pracodawców. Jeśli sprzedawcy nie będą w stanie sprostać podwyżce płac, ich talent odejdzie. To stawia sprzedawców w trudnej sytuacji. Muszą płacić swoim pracownikom więcej i zatrzymać ich, aby zwiększyć postrzeganie marki i wartość dla konsumentów.

9. Skonfiguruj pokój do wygrania inflacji

Zarządzanie wpływem inflacji w szerokim krajobrazie operacyjnym wymaga wielofunkcyjnej, zdyscyplinowanej i sprawnej reakcji. Inflacyjny „pokoj zwycięzców” lub sprawna, międzyfunkcyjna struktura z uprawnieniami do koordynowania reakcji na inflację, może wyznaczać jasne cele dla biznesu, ustanawiać jedno źródło prawdy, zwiększać szybkość podejmowania decyzji i zapewniać systematyczne, oparte na faktach podejście do śledzenia realizacji, diagnozowania wygranych i przegranych oraz stosowania wyciągniętych wniosków.

10. Bądź na bieżąco

Znalezienie dokładnych i wiarygodnych danych i analiz jest często wyzwaniem w dobie przeciążenia informacjami i treścią. Jeśli chcesz nadążyć za inflacją i jej wpływem na ciągle zmieniający się krajobraz handlu detalicznego, oto kilka świetnych zasobów:

W międzyczasie zapisz się do naszego wpisu na blogu, aby otrzymać więcej wnikliwych informacji.

Środowisko handlu detalicznego prawdopodobnie przez jakiś czas będzie stanowiło wyzwanie, ale sytuacja stanowi również okazję dla tych, którzy działają zdecydowanie i szybko, do wypracowania odpowiedzi. Większość organization detalicznych jest w stanie wytrzymać inflację i stać się zwycięzcą. Mogą działać holistycznie w całym przedsiębiorstwie i łańcuchu wartości. Przyszłość będzie należała do tych, którzy chcą zmienić swoje możliwości i zwiększyć odporność organizacyjną.

Obecny krajobraz zachęca również detalistów do przyjmowania strategii skupiających się na innowacjach w celu zwiększenia produktywności wszystkich ich aktywów. Wraz z rosnącym zapotrzebowaniem na poprawę wydajności, merchandising, pakowanie, promocja, structure i przyjęcie technologii sprzedaży detalicznej pomagają zrównoważyć niektóre negatywne skutki rosnącej inflacji.

Rozwiązania do zarządzania sprzedażą detaliczną ChainDrive mogą pomóc w rozwoju firmy i radzeniu sobie z inflacją. Potrzebujesz pomocy w opracowaniu właściwych strategii cenowych i dyskontowych, aby pokonać inflację? Zamów bezpłatne demo na żywo z naszym zespołem ds. oprogramowania, aby dowiedzieć się, jak możemy Ci pomóc!