Jeśli to czytasz, mając na sobie spodnie dresowe, bez makijażu, z nieczesanymi włosami, nie jesteś sam.

Ale ponieważ ludzie zaczęli coraz częściej opuszczać swoje domy w zeszłym roku, ogólna branża zdrowia konsumentów wzrosła o 4% w 2021 r. według Międzynarodowy Euromonitor.

Więc co napędza sprzedaż produktów zdrowotnych i wellness?

Produkty wielokrotnego użytku

Produkty hybrydowe oznaczają, że konsumenci kupują mniej, ale czują, że dostają więcej. Avon’s Anew Revival Serum dodało AHA a Multi Wonder Glow Balm od Charlotte Tilbury działa jako środek oczyszczający, maseczka na noc oraz balsam/nawilżacz do twarzy i ciała. Gdyby tylko zrobił pranie.

Jest też krem ​​nawilżający 7 w 1 firmy Olay, który wygładza drobne linie i zmarszczki, nawilża, wyrównuje koloryt skóry, wyrównuje strukturę skóry, rozjaśnia, zmniejsza plamy starcze i uzupełnia nawilżenie.

Ponieważ inflacja mocno uderza we wszystkich, producenci koncentrują się na dodawaniu wartości do swoich produktów.

Personalizacja

Dzisiejsi konsumenci nie chcą produktu generycznego, chcą produktu dla nich.

Według Euromonitor Worldwide Głos konsumenta: ankieta dotycząca stylu życia w 2021 r. 51% respondentów stwierdziło, że chce produktów i usług, które są specjalnie dla nich dostosowane.

Firmy, które dobrze sobie radzą z dotarciem do każdego indywidualnego konsumenta, to Roman (dla mężczyzn, oferujący spersonalizowane leczenie wszystkiego, od wypadania włosów po zaburzenia erekcji), HUM Nutrition (aby dowiedzieć się, jakich składników odżywczych potrzebujesz) i Nurish (spersonalizowane pakiety witamin).

Ten development wpisuje się również w pielęgnację włosów. Niedawno firma Procter & Gamble, we współpracy z Walmart, wypuściła na rynek Nou, uznając, że ponad 50% pokolenia Z to osoby inne niż białe. Marka oferuje wiele produktów, z których każdy skupia się na innym sposobie kręcenia włosów.

Do personalizacji wkraczają również marki z głównego nurtu. Na swojej stronie internetowej Olay oferuje doradcę skóry oraz quiz nawilżający.

Doradca ds. Skóry Olay
Źródło: Olay

Na stronie Cerave znajduje się również quiz, dzięki któremu kupujący mogą znaleźć produkty odpowiednie dla ich typu skóry.

Włączenie i akceptacja

Według Mintel Uk, 24% brytyjskich konsumentów kosmetyków i produktów do higieny osobistej przestało wspierać markę/sprzedawcę, który został wezwany za rasizm i brak wrażliwości kulturowej.

Większy nacisk położono na obsługę wszystkich konsumentów od czasu ruchu Black Life Matter, a firmy ciężko pracują, aby to wykorzystać.

Wiele organization wprowadziło produkty dla czarnych konsumentów. Na przykład w Wielkiej Brytanii Superdrug wprowadza cztery ekskluzywne marki dla kupujących rasy czarnej i mieszanej: Nylah Afrocenchix, Mielle Organics oraz Flora & Curl.

„Wraz z poprawą receptur składników i dostępnością dla sprzedawców detalicznych, zwiększy się również wybór i jakość dostępnych produktów”, mówi Amy Rollinson, konsultant ds. zdrowia i urody, Euromonitor.

Jak również produkty dla Czarni konsumenci, teraz jest więcej produktów z Czarni przedsiębiorcy, tacy jak Kinky Curly, SheaMoisture i Black Female.

Włosy to tylko jeden obszar, ale innowacyjność produktów dla wszystkich konsumentów obejmuje całe ciało. Od 2017 roku firma Fenty Elegance jest znana z tego, że oferuje podkład w 40 odcieniach, a w 2020 roku Unilever wypuścił na rynek markę Melé do pielęgnacji skóry skoncentrowaną na melaninach, oferującą produkty niwelujące przebarwienia i nierówny koloryt skóry. I to na szczycie wielu firm oferujących makijaż uwzględniający płeć, takich jak Morphe i Milk Makeup.

Detaliści i dostawcy również wspierają różne płcie. W czerwcu wielu pokazało swoje poparcie dla ruchu Pride. Olay zaoferowała limitowaną edycję słoika Pleasure na nocnego balsamu a JVN Comprehensive Hydrating Air Dry Hair Product pojawił się w edycji Delight. Sephora zaoferowała również całą kolekcję Pride, zawierającą kosmetyki i kosmetyki stworzone przez LGBTQ+.

Kolekcja Sephora's Pride
Źródło: Sephora

Zaangażowanie cyfrowe

Aby naprawdę spodobać się młodszym konsumentom, im więcej producentów zrobi cyfrowo, prawdopodobnie zwiększy sprzedaż. Badanie przeprowadzone przez Great Corp. w 2017 r. wykazało, że konsumenci byli 1,6 razy bardziej skłonni do kupowania produktów kosmetycznych i pielęgnacyjnych od organization oferujących rozszerzoną rzeczywistość.

W 2015 roku dodano MAC Filtry AR na Snapchacie, dzięki którym użytkownicy mogą przymierzać i kupować makijaż marka dodała także wirtualne makijaże dla awatarów w grze wideo The Sims a wirtualna próba makijażu i wirtualna próba koloru włosów jest oferowana za pośrednictwem ModiFace, który L’Oréal zakupił w 2018 roku.

A potem zacierają się granice między rzeczywistością cyfrową a fizyczną. Spectra Eye Shade od The Unseen występuje w dwóch ledwo dostępnych kolorach, ale po ekspozycji na lampę błyskową zmienia się w jasny, odblaskowy wygląd, co jest atrakcyjne zwłaszcza dla młodszych użytkowników, którzy fotografują wszystko.

Zdrowie emocjonalne

Czyje zdrowie emocjonalne nie uderzyć podczas pandemii? W głosie konsumenta Euromonitora: Ankieta dotycząca zdrowia i odżywiania w 2022 r. 69% Brytyjczyków stwierdziło, że ich stres i niepokój „umiarkowany lub poważny” wpłynął na nich.

Firmy higieny osobistej nasycają swoje produkty funkcjonalnymi zapachami i olejkami eterycznymi. Firma Nue Co. przeprowadziła badania w 2018 roku i odkryła, że ​​z niektórymi zapachami, w tym z jego Zapach funkcjonalny, 96% osób od razu poczuło się spokojniejsze. Firma ta oferuje produkty unisex o funkcjonalnych zapachach, takich jak bergamotka i kolendra.

Według strony internetowej „zapachy mogą wywoływać zarówno reakcje emocjonalne, jak i fizjologiczne. Mówiąc prościej, zapach jest jednym z najszybszych sposobów na zmianę stanu emocjonalnego.”

Heretic Parfum wypuściło na rynek swój pierwszy funkcjonalny zapach pod niezwykłą nazwą Dirty Grass. Zawiera olej CBD wraz ze świeżymi i ziemistymi nutami, które podobno podnoszą Twoje ciało i dają poczucie równowagi. Produkty tej firmy są bezpłciowe i wykonane z organicznego alkoholu z trzciny cukrowej bez GMO.

Umyj włosy, nawilż twarz, nałóż makijaż i nanieś trochę zapachu: jesteś teraz gotowy na świat po pandemii, jednocześnie uderzając w kilka trendów. To, czy zdecydujesz się na zmianę spodni dresowych, zależy od Ciebie.