Technologia sprzedaży detalicznej iVend pomaga zaangażować inteligentnych kupujących.
Przeczytaj, jak pomagamy tworzyć inteligentnych sprzedawców.
Dzisiejsi kupujący są mądrzejsi niż kiedykolwiek. Wyszukują produkty on line, zanim jeszcze postawią stopę w Twoim sklepie. Korzystają zamiennie z wielu kanałów sprzedaży detalicznej, nie robiąc nawet przerwy na oddech i nie cofają się w wysuwaniu naprzód, jeśli chodzi o domaganie się tego, czego chcą od marki i jej wartości.
Wszystko to daje detalistom okazję do skuteczniejszego angażowania konsumentów niż kiedykolwiek wcześniej – ale potrzebują oni inteligentnej technologii handlu detalicznego, która pomoże im zaspokoić potrzeby tych nowych, bardzo doświadczonych kupujących.
Przyjrzyjmy się, jak zmienia się handel detaliczny i co odróżnia dzisiejszych kupujących od tych, którzy byli przed nimi.
Szukają informacji on-line przed wejściem do sklepu detalicznego
Dawno minęły czasy, kiedy większość kupujących wchodziła do sklepu detalicznego jako pierwszy krok na drodze do podejmowania decyzji. Dzisiaj większość (81%) kupujących rozpoczyna swoją podróż zakupową na ekranie, sprawdzając produkty, zanim jeszcze postawią stopę w Twoim sklepie stacjonarnym.
W Stanach Zjednoczonych, 61% wszystkich konsumentów dokonuje pierwszego wyszukiwania na Amazon, a niektóre będą kupować w sklepie z cegły i zaprawą murarską. Nic dziwnego, że prawie połowa korzysta z Google, ale najszybciej rozwija się TikTok, z którego korzysta obecnie 11% kupujących.
Korzystają z wielu kanałów
Kupujący nie rozróżniają już kanałów on the internet i offline – i oczekują, że będą mogli użyć jednego, drugiego lub obu w danej transakcji. Zgodnie z badaniami, 73% kupujących korzysta teraz z wielu kanałów za swoje zakupy. Naprawdę są „ślepymi kanałami” – angażują się w markę i oceniają ją na podstawie doświadczeń klientów, niezależnie od tego, czy są to duże, czy małe ekrany, w sklepie detalicznym.
Dbają o wartości marki i chcą mieć osobisty kontakt
Kupujący dbają o to, od kogo kupują, a wartości marki są głównym czynnikiem przy podejmowaniu decyzji. W niedawnej ankiecie 82% kupujących wskazali, że chcą kupować od marek, których wartości są zgodne z ich własnymi, oraz 75% stwierdziło, że przestali kupować od marki bo to nie pasowało do tego, co było dla nich ważne.
Konsumenci chcą kontaktować się z markami w znacznie bardziej spersonalizowany sposób i 74% twierdzi, że jest sfrustrowanych, gdy strona internetowa i inne treści nie są do nich dostosowane. Zdecydowana większość (91%) twierdzi, że jest bardziej skłonna do kupowania od marek, które wysyłają im odpowiednie informacje, oferty i promocje, a wiele z nich przestałoby kupować od tych, które tego nie robią.
Co to oznacza dla sprzedawców, którzy chcą przyciągnąć nowych, doświadczonych kupujących? Jak mogą korzystać z technologii sprzedaży detalicznej, aby nie przegapić? Oto trzy podejścia do technologii handlu detalicznego dla detalistów, którzy chcą być tak inteligentni jak ich kupujący.
-
Zapewnienie pracownikom większej ilości informacji – kupujący przeprowadzili już badania przed wejściem do sklepu detalicznego, więc gdy już wejdą, są bliscy dokonania zakupu. Często potrzebują jeszcze jednej informacji, aby sfinalizować tę decyzję. Jeśli sprzedawcy detaliczni mogą wykorzystać technologię sprzedaży detalicznej, aby przekazać pracownikom sklepu informacje, których potrzebuje klient, mają większą szansę na sfinalizowanie sprzedaży. Wyposażenie pracowników w mobilnych pracowników, aby mogli odpowiadać na pytania i sfinalizować transakcję, to rozsądna taktyka dla dzisiejszych doświadczonych kupujących.
-
Integracja online/offline – kupujący chcą bezproblemowej obsługi klienta niezależnie od kanałów, z których korzystają. Oznacza to korzystanie z technologii handlu detalicznego w celu umożliwienia transakcji wielokanałowych, takich jak kliknij i odbierz/kup on the internet i odbierz w sklepie (BOPIS) kup on the web do odbioru przy krawężniku kup zwrot on-line w sklepie (BORIS). Niektórzy kupujący chcą kupić w sklepie i zorganizować dostawę do domu lub kupują w sklepie i dodają produkt do sprzedaży on line. Im więcej opcji typu „cegła i kliknij” możesz zaoferować i im bardziej są a single zintegrowane, tym większe prawdopodobieństwo, że zdobędziesz mądrego kupującego.
-
Korzystanie z urządzeń mobilnych do personalizacji doświadczeń – kupujący rzadko są zbyt daleko od swoich urządzeń mobilnych i oczekują, że będą używać ich do interakcji ze swoimi ulubionymi markami. Sprzedawcy detaliczni mogą wysyłać im spersonalizowane rodzaje promocji na podstawie danych sprzedawców z programu lojalnościowego lub informować ich o ofertach specjalnych w sklepie, gdy są blisko lub w sklepie detalicznym. Wykorzystanie technologii handlu detalicznego do bezpośredniego przekazania wiadomości przeznaczonej tylko dla nich zaangażuje współczesnych kupujących.
Dzisiejsi kupujący są inną rasą niż ci z przeszłości. Pandemia przyspieszyła zmiany, które już się rozpoczęły, i przyspieszyła rozwój inteligentnego konsumenta. Aby przyciągnąć uwagę, wydatki i lojalność inteligentnych kupujących, sklepy muszą korzystać z najlepszych technologii detalicznych i stać się inteligentnymi sprzedawcami.