Sprawność umysłowa: brakujące ogniwo dla dobrego samopoczucia?

 

Niedawno przeżyliśmy kolejne tragiczne wydarzenie: masowe dźgnięcie nożem w liceum na terenie Pittsburga. Zaledwie tydzień przed kolejną masową strzelaniną w Fort Hood. A przedtem długa kolejka niszczycielskich i możliwych do uniknięcia tragedii, które z dnia na dzień wydają się coraz częstsze. Navy Garden, Aurora, Newtown, Virginia Tech, Columbine: kiedyś nazwy, które po prostu przywodziły na myśl spokojne miejsca w naszym wspaniałym kraju, które, niestety, przywołują teraz druzgocące wspomnienia niewypowiedzianego złamanego serca.

Pośród tego wszystkiego ponownie zaczął się wyłaniać dialog narodowy. Jest to taka, która, biorąc pod uwagę wątpliwą stabilność psychiczną wielu strzelców biorących udział w tych wydarzeniach, wiąże się z dyskusjami toczącymi się wokół postaw i polityki naszego narodu w zakresie zdrowia psychicznego.

~ Czy robimy wystarczająco dużo, aby leczyć chorych psychicznie?

~ Jak możemy lepiej badać ludzi pod kątem chorób psychicznych?

~ Jak możemy trzymać broń z dala od rąk osób z historią niestabilności psychicznej?

I tak dalej…

Ale oto pytanie, którego jeszcze nie słyszałem: „Co możemy zrobić, aby na początek zapobiegać chorobom psychicznym?”

Wydaje się logiczne. I prawdę mówiąc, gdybyśmy mieli do czynienia z epidemią grypy, otyłością lub inną chorobą fizyczną, profilaktyka znalazłaby się na szczycie tej listy. Ale co dziwne, postawy i nawyki naszej kultury dotyczące zdrowia psychicznego znacznie różnią się od tych dotyczących zdrowia fizycznego.

Rozważ to.

W sferze fizycznej powszechnie uznaje się (choć nie zawsze praktykuje się to), że jeśli chcesz mieć zdrowe ciało, musisz wykonywać czynności profilaktyczne: myć zęby, jeść w miarę zdrową żywność, ćwiczyć, wystarczająco dużo odpoczywać. Dzień w dzień angażujemy się w szereg prac domowych, które mają na celu poprawę dobrego samopoczucia i długowieczności naszej fizycznej jaźni.

Innymi słowy, rozumiemy, że sprawność fizyczna jest prekursorem zdrowia fizycznego. Jednak w sprawach dotyczących naszego psychicznego i emocjonalnego „ja” znajdujemy inną historię.

Wyrabianie nawyków, które odżywiają i ćwiczą nasze psychiczne i emocjonalne ja, nie jest czymś regularnie rozważanym przez większość Amerykanów. Wręcz przeciwnie, większość naszych wysiłków mających na celu zaspokojenie naszych potrzeb psychicznych i emocjonalnych dotyczy bardziej rozpieszczania niż sprawności. Czujesz się zestresowany? Złap piwo z przyjaciółmi. Smutek cię przygnębił? Idź zobaczyć najnowszy przebój kinowy. Martwisz się o pracę? A może runda golfa?

Zamiast zwiększać nasze zdolności umysłowe, sami leczymy. Angażujemy się w działania, które mają na celu poprawę samopoczucia na krótką metę, ale bez rzeczywistego rozwiązywania podstawowego problemu, jakim jest niewystarczająca zdolność do absorbowania i radzenia sobie z trudnościami życiowymi. To tak, jakby zająć się przyrostem masy ciała poprzez usunięcie wszystkich luster w domu. Pewnie, że może to sprawić, że chwilowo poczujesz się lepiej, ale co robi, aby rozwiązać trouble?

Prawda jest taka, że ​​jest to podejście, które zbyt często wytwarza coś, co można opisać tylko jako wolne, dzikie umysły.

Zdefiniowana sprawność umysłowa

Żeby było jasne, w tym kontekście Mental Physical fitness nie odnosi się do rozwoju wiedzy ani nawet bystrości umysłu. To jest ważna kwestia. Wiele czynności umysłowych, które podejmujemy w celu rozwoju naszych umysłów, ma bardzo niewiele wspólnego z sprawnością umysłową, o której mowa tutaj. Przykłady czynności, które NIE PODNOSZĄ drastycznie naszego poziomu sprawności umysłowej, obejmują:

~ Przetwarzanie danych w ramach procesu uczenia się

~ Ćwiczenie zdolności poznawczych, aby umysł był bardziej zwinny

~ Uczestnictwo w zajęciach, które koją i pielęgnują wzburzony umysł i emocje

Nie oznacza to, że te działania nie są wartościowe i wartościowe, ponieważ są one particular oczywiście niezbędne w naszym rozwoju jako produktywnych i szczęśliwych ludzi. Mimo to w większości nie pomagają one particular zwiększyć naszej zdolności do syntezy stosunkowo łatwego doświadczenia w najtrudniejszych okolicznościach. A kultywowanie tego łatwego doświadczenia jest sercem Psychological Health.

Kluczem do zrozumienia sprawności psychicznej jest pojęcie zdolności. Sprawność umysłowa jest miarą zdolności do radzenia sobie z wyzwaniami życiowymi bez nadmiernego wytrącania się z równowagi. To zdolność do wytrzymania zwolnienia, postawienia diagnozy stanu zdrowia lub znoszenia finansowych wyzwań z gracją, rozmachem i poczuciem pewności siebie.

Wszyscy znamy takich ludzi, którzy nigdy nie wydają się poruszeni. Zwolnienie? Nie ma problemu. Audyt IRS? Cienki. Wypadek drogowy? Nic takiego. Podczas gdy wszyscy wokół nich są wysyłani w korki, ci ludzie pozostają spokojni, opanowani i opanowani, bez względu na to, co rzuca na nich życie. Więc co takiego jest w tych ludziach, że są tak dobrze przygotowani, by umiejętnie radzić sobie z życiowymi wyzwaniami?

Zgadłeś: mają poziom sprawności umysłowej, który pozwala im umiejętnie jeździć na takich rzeczach. Im wyższy jest twój poziom sprawności umysłowej, tym większa twoja zdolność umysłowa i emocjonalna, a także większa zdolność do szczęśliwego życia – pomimo krzywych piłek, które rzuca ci życie.

Najwyraźniej ta odporność na wzloty i upadki życia wydaje się być bardziej naturalnie rozwinięta u niektórych osób niż u innych. I to prawda, niektórzy ludzie wydają się rodzić z naturalną zdolnością do umiejętnego radzenia sobie z wyzwaniami życiowymi – to znaczy, są obdarzeni wyższym niż przeciętny poziomem sprawności umysłowej. Ale – i to jest kluczowe – w żaden sposób nie oznacza to, że poziom sprawności umysłowej jest ustalony.

Ponownie możemy czerpać wskazówki z sfery fizycznej. To samo dotyczy naszych wrodzonych poziomów sprawności fizycznej. Niektórzy z nas są urodzonymi sportowcami, inni wcale nie są. Pomimo faktu, że my, ludzie, przybieramy kształty, rozmiary i zdolności fizyczne, bez względu na naturalny poziom sprawności fizycznej, WSZYSCY możemy czerpać korzyści z ćwiczeń fizycznych – poprawiając naszą sprawność fizyczną i prowadząc zdrowsze, szczęśliwsze życie.

I tak samo jest z Psychological Health.

Oznacza to, że nie jesteśmy ofiarami naszego naturalnego poziomu sprawności umysłowej ani naszych okoliczności. Pamiętaj, im większa jest nasza sprawność umysłowa, tym łatwiej możemy pozostać niezakłóceni nieuniknionymi trudnościami, które życie rzuca nam na drogę. Tak więc toruje drogę do większego szczęścia i zadowolenia – w dobrych i złych czasach.

I co równie ważne, rozwijanie się pod tym względem może służyć jako ważny składnik zdrowia naszych społeczności. Sprawność fizyczna pomaga zapobiegać chorobom fizycznym. Psychological Fitness pomaga zapobiegać chorobom psychicznym. To prosty sposób na poprawę samopoczucia nas wszystkich.

Przy takim zrozumieniu problemem staje się zwiększenie naszej sprawności umysłowej – naszej zdolności do pozostania umysłowo i emocjonalnie niezakłóconym w coraz bardziej zróżnicowanych okolicznościach, zwłaszcza w sytuacjach, które historycznie wytrącały nas z równowagi.

Jak zwiększyć sprawność umysłową?


To wszystko nasuwa pytanie: „Jak zwiększyć nasz poziom sprawności umysłowej?” Co zaskakujące, jest to prostsze i bardziej przystępne, niż mogłoby się wydawać, i naprawdę nie różni się aż tak bardzo od sposobu, w jaki budujemy większą sprawność fizyczną!

Pomyśl o tym. Aby zbudować naszą zdolność fizyczną, na przykład zdolność do podnoszenia ciężarów, stawiasz sobie fizyczne wyzwanie. Aby podnieść większą wagę, musisz podnieść większą wagę. Siła rośnie, gdy celowo podnosisz nieco więcej ciężaru, niż jest to dla Ciebie wygodne. Jeśli możesz z łatwością podnieść 80 funtów, podnieś 85 kiedy możesz podnieść 85 bez trudności, przejdź do 90 i tak dalej. Zwiększasz swoją zdolność do podnoszenia ciężarów, zawsze podnosząc trochę więcej niż jest to wygodne i pozostając przy oparzeniu.

Ta sama zasada obowiązuje, gdy pracujesz nad rozszerzeniem swoich zdolności umysłowych i emocjonalnych. Tutaj również zaproszenie pozostaje takie samo: zrób trochę więcej, niż jest to wygodne i pozostań przy paleniu. Ale aby rozwinąć nasze zdolności umysłowe i emocjonalne, zamiast potrzebować fizycznego ciężaru, aby zapewnić odporność potrzebną do wzrostu, potrzebujemy trudności lub wyzwania.

Oto rzecz: wyzwania życiowe, te, które zazwyczaj wprawiają nas w drżenie, są dla naszej sprawności psychicznej, tak jak waga jest dla naszej sprawności fizycznej. Są to wyzwania, które można wykorzystać do zwiększenia naszej zdolności do spokojnego radzenia sobie z wyzwaniami życiowymi – ale tylko wtedy, gdy widzimy możliwości, jakie są.

Przyznaję. Istnieje znacznie więcej niuansów w skutecznym zwiększaniu naszych poziomów sprawności umysłowej, niż przedstawiono w tym uproszczonym wyjaśnieniu. Niemniej jednak założenie pozostaje słuszne. I to wiem z doświadczenia.

Widzisz, pomaganie ludziom w rozwijaniu optymalnej sprawności umysłowej i emocjonalnej to praca mojego życia. Przez lata widziałem, jak tysiące ludzi tworzy życie pełne spokoju i spełnienia, nawet pośród potoków rozczarowań i wyzwań. Wybrane przeze mnie narzędzia pochodzą ze starożytnej mądrości jogi (dotykając mniej znanych mentalnych i emocjonalnych aspektów praktyki poza zwykłymi pozycjami jogi i oddechem), ale nie oznacza to, że są to jedyne narzędzia, których można użyć w tym celu .

Czy ta orientacja na Mental Fitness to srebrna kula? Czy to zakończy chorobę psychiczną i całkowicie powstrzyma przyszłe zabójstwa i inne podobne tragedie? Nie na dłuższą metę. Prawda jest taka, że ​​sprawność psychiczna nie może całkowicie wyeliminować choroby psychicznej, podobnie jak sprawność fizyczna nie może całkowicie wyeliminować choroby fizycznej.

Zawsze będziemy potrzebować metod leczenia, obiektów i przeszkolonych specjalistów, aby zaspokoić potrzeby osób, które popadły w chorobę psychiczną. Tak jak my dla tych, którzy są fizycznie chorzy.

Ale gdybyśmy mogli podjąć kroki w celu zmniejszenia częstości występowania takich chorób nawet o 5, 10 czy 20 procent, czy nie byłoby warto?

Zachęcamy tutaj do przyjrzenia się ogromnemu wpływowi, jaki wyrobienie większej sprawności fizycznej wywarło na zmniejszenie chorób fizycznych. A następnie skoncentruj się na stosowaniu tych samych zasad jako środka do zwiększenia naszej sprawności umysłowej, aby pomóc również zmniejszyć częstość występowania chorób psychicznych.

Chociaż prawdziwy wpływ takiego ruchu jest niepewny, z mojego miejsca wydaje się jasne, że jesteśmy to winni ofiarom i rodzinom tych bezsensownych tragedii, aby przynajmniej spróbować.

Eric Walrabenstein jest założycielem Yoga Pura i jednym z najbardziej rozchwytywanych autorytetów w stosowaniu technologii jogi do samouzdrawiania i wzmacniania pozycji w kraju. Jako autorka, mówca i mistrzowska nauczycielka zdrowia umysłu/ciała, E jest znana z tego, że pradawna mądrość jogi jest praktyczna i odpowiednia dla ludzi ze wszystkich środowisk.