10 dźwięk jest generowany automatycznie. Daj nam znać, jeśli masz opinię.

Krótki opis nurkowania:

  • Signet Jewelry zawarły umowę, aby zdobyć rywala Błękitnego Nilu za 360 milionów dolarów w gotówce, zgodnie z komunikatem prasowym i złożonym papierem wartościowym.
  • Signet powiedział w komunikacie, że przejęcie „przyspiesza wysiłki Signet w celu poszerzenia oferty ślubnej i rozwoju portfolio Available Luxury, jednocześnie rozszerzając pozycję lidera cyfrowego w kategorii biżuterii”.
  • Transakcja, która ma zostać sfinalizowana w trzecim kwartale, jest następstwem przejęcia Diamonds Direct przez Signet za 490 milionów dolarów w zeszłym roku.

Wgląd do nurkowania:

Ogłaszając umowę z Blue Nile, Signet zwrócił uwagę na „atrakcyjną grupę demograficzną klientów, która jest młodsza, bardziej zamożna i zróżnicowana etnicznie, co poszerzy nasz lejek pozyskiwania klientów”.

Dyrektor generalny Signet, Virginia Drosos, również pochwaliła doświadczenie on the internet Blue Nile i powiedziała, że ​​przejęcie pomoże Signetowi poszerzyć wybór klientów, zbudować nowe możliwości i uzyskać nieokreślone „znaczące synergie operacyjne”.

Według Signet, Blue Nile zarobił około pół miliarda dolarów ze sprzedaży w roku kalendarzowym 2021. Firma spodziewa się, że korzyści z przejęcia wzrosną w przyszłym roku.

W niedawnej analizie analitycy Cowena powiedzieli, że byli „pod wrażeniem asortymentu biżuterii SKU” w Blue Nile, który, jak powiedzieli, miał również silną wielokanałową realizację wraz z innymi cyfrowymi rodowitymi Brilliant Earth. W tym samym czasie Blue Nile miał najniższą marżę EBITDA (1,8%) w porównaniu z Excellent Earth i Signet, które według Cowena mierzą powyżej 13%.

Gdy umowa zostanie sfinalizowana, Blue Nile katapultuje się na szczyt luksusowych banerów Signet, wśród których są również Jared, James Allen i niedawno zakupiony Diamonds Direct.

Założona w 1999 roku, aby prowadzić sprzedaż diamentów on the web, Blue Nile był przejęty przez firmę personal equity Bain Funds i inni inwestorzy w 2017 r. za około pół miliarda dolarów – o wiele więcej niż to, co Signet płaci za firmę.

Blue Nile został ustawiony w czerwcu, aby wejść na giełdę poprzez fuzję z Mudrick Cash Acquisition Corporation II, spółką zajmującą się przejmowaniem specjalnego celu. Ta umowa zakładała wartość przedsiębiorstwa w wysokości około 683 milionów dolarów dla Blue Nile – ponownie więcej niż to, co właśnie zgodził się zapłacić Signet.

Gra Signet o Blue Nile pojawia się, gdy środowisko handlu detalicznego twardnieje. Signet, w tym samym komunikacie ogłaszającym transakcję Blue Nile, zrezygnował z prognoz dotyczących zarówno sprzedaży, jak i przychodów operacyjnych w roku podatkowym.

„W lipcu zaobserwowaliśmy spadek sprzedaży, ponieważ nasi klienci odczuwali coraz większy wpływ gwałtownej inflacji, więc dokonujemy przeglądu wytycznych, aby dostosować się do tych trendów” – powiedział Drosos. Nowe wytyczne nie uwzględniają możliwości pogorszenia koniunktury, ani przejęcia Nilu Błękitnego, które Signet dokonuje z gotówką w kasie.

Joan Hilson, dyrektor finansowy i strategiczny Signet, powiedziała w komunikacie: „Podczas gdy nasze wstępne wytyczne dotyczące [fiscal year 2023] spodziewaliśmy się wpływu stymulacji w okresie bazowym i poziomu inflacji, który obserwowaliśmy w tym czasie, w lipcu zaobserwowaliśmy dalsze pogorszenie wydatków konsumenckich, w tym w wyższych punktach cenowych”.

Hilson zauważył również, że ograniczone wytyczne firmy nadal obejmują dwucyfrową marżę operacyjną „w oparciu o siłę naszego przekształconego modelu biznesowego”.