Podczas gdy branża modowa zmaga się z rosnącą inflacją i nadciągającą recesją, zrównoważone inicjatywy nie mogą sobie pozwolić na odejście na dalszy plan, zwłaszcza w sytuacji, gdy zmiany klimatyczne nabierają tempa, a klienci stają się coraz bardziej wyczuleni na greenwashing.

Oczywiste jest, że firmy, które mają się dobrze prosperować, to te, które podwajają innowacje mające na celu zminimalizowanie wpływu na środowisko. Tutaj wkracza EDITED.

Coroczna edycja Sustainability EDIT oferuje wielokategoriową, opartą na danych perspektywę tego złożonego problemu, wykorzystując dane i spostrzeżenia z platformy Market place Intelligence EDITED, w tym analityczne i anegdotyczne badania przeprowadzone przez naszych ekspertów z branży detalicznej. Ten raport zawiera tylko niektóre z istotnych informacji, na których klienci EDITED polegają przy podejmowaniu świadomych decyzji.

Czytaj dalej, aby zapoznać się z kluczowymi ustaleniami i linkiem do pobrania pełnego Zrównoważony rozwój EDYTUJ 2022.

trendy zrównoważonego rozwoju w handlu detalicznym

Powrót do podstaw

Biorąc pod uwagę kilka elementów objętych parasolem zrównoważonego rozwoju, detaliści muszą przyjąć ograniczone podejście i skupić się na ulepszeniu w głównych obszarach mających największy wpływ na środowisko, a mianowicie wydobyciu materiałów, produkcji i transporcie oraz konsumpcji i końcu cyklu życia . Obejmuje to między innymi: inwestowanie w rolnictwo regeneracyjne, badanie metod wysyłki o mniejszym wpływie, takich jak przejście z powietrza na statek lub ciężarówkę oraz uwzględnienie możliwości recyklingu i długowieczności podczas projektowania całego cyklu życia produktu.

Wyścig po nowe materiały

W ramach projektu EDITED stwierdzono, że 37% produktów opisanych jako „zrównoważone” zawiera pewien poziom poliestru z recyklingu. Pomimo poziomów nadprodukcji i odpadów tekstylnych, większość poliestru pochodzącego z recyklingu na rynku pochodzi z butelek z politereftalanu etylenu (PET), a nie z odzieży pochodzącej z recyklingu. Nie można ich poddać recyklingowi na dużą skalę, co podkreśla potrzebę nowych rozwiązań, w mniejszym stopniu wykorzystujących tworzywa sztuczne i obciążające zasoby naturalne. Detaliści dywersyfikują swój asortyment o inne naturalne alternatywy, aby zneutralizować zawyżone ceny bawełny. Konopie odnotowały wzrost o 15% r/r, podczas gdy wykorzystanie bambusa w składzie materiałów wzrosło o 5% r/r. Skóra przeszła gruntowny remont oparty na roślinach, prowadzony przez sprzedawców detalicznych, takich jak Coperni, Stella McCartney i Ganni, inwestujących w produkty wolne od zwierząt, takie jak skóra winogronowa, grzybowa i jabłkowa, aby zminimalizować swój ślad. Rynek nie przyjął powszechnie skór pochodzenia biologicznego pomimo tych inwestycji – produkty określane jako wegańskie są nadal zdominowane przez syntetyki, co dodatkowo przyczynia się do zanieczyszczenia plastikiem.

trendy zrównoważonego rozwoju w handlu detalicznym trendy zrównoważonego rozwoju w handlu detalicznym

Stella McCartney & @ganni.lab

Innowacje w kategoriach na co dzień

Produkty, które ulegają znacznemu zużyciu, mają kluczowe znaczenie dla ulepszeń w zakresie zrównoważonego rozwoju. Oferując konsumentom bardziej przyjazne dla środowiska rozwiązanie dla jednorazowych produktów sanitarnych, sektor spodni z epoki nabiera tempa, o czym świadczy wzrost zapasów produktów o 273% w porównaniu z 2021 r. Dominują tkaniny z recyklingu, z 70% -79% zawartości z recyklingu jako najbardziej powszechne. Tymczasem zapotrzebowanie na ekologiczne trampki nigdy nie było bardziej widoczne, a marki takie jak adidas, Nike i Veja zaspokajają to, oferując design and style z recyklingowanymi, wegańskimi i organicznymi komponentami.

Walka z zielonym praniem

Brak regulacji w modzie pozwolił, aby produkty były reklamowane jako zielone, z niewielkimi lub żadnymi dowodami. To wreszcie zaczyna się zmieniać, co oznacza, że ​​detaliści będą musieli ponownie przemyśleć swoje zrównoważone strategie, aby dostosować się do nich. Cele zrównoważonego rozwoju w 2023 r. i później będą musiały być obiektywne, mierzalne i zgodne z celami naukowymi. Marki powinny wyznaczać ostateczny termin celów i zapewniać pełną przejrzystość – regularnie aktualizując konsumentów i biorąc odpowiedzialność za wszystkie postępy i niepowodzenia. Jeśli aktualna świadoma oferta Twojej marki nie jest rzeczywiście zrównoważona lub jej referencji nie można w przejrzysty sposób udowodnić, nie należy jej traktować jako punktu odniesienia dla przyszłych celów. Odrzuć wszelki sceptycyzm, zmniejszając liczbę upuszczanych nowych produktów i dokładnie określając skład tkanin i pozyskując informacje.

trendy zrównoważonego rozwoju w handlu detalicznym

Parada

Strategie cenowe dla przyszłych konsumentów

Zmienność kosztów pracy, materiałów i energii w połączeniu z pandemią i walkami w łańcuchu dostaw spowodowały wzrost średniej ceny zrównoważonych produktów, która jest najwyższa od czterech lat. EDITED odkrył, że w porównaniu z 2019 r. produkty są o 7,17 USD droższe w Usa (wzrost o 19%) i 8,91 GBP w Wielkiej Brytanii (wzrost o 30%). Chociaż w grę wchodzi inflacja, sprzedawcy detaliczni muszą również zapewnić, że pokrywają pensje pracowników przemysłu odzieżowego. Ponadto konsumenci z pokolenia Z wpływają na rodziców z pokolenia X i dziadków z pokolenia Boomer, aby robili zakupy w sposób bardziej zrównoważony. Ta kohorta będzie reprezentować 27% globalnych dochodów po osiągnięciu pełnoletności, zwiększając popyt na zrównoważone towary i wpływając na ceny, ponieważ zyskują większą swobodę finansową.

Poznaj technologię Metaverse

Inwestowanie w metaverse może być korzystne dla zrównoważonego rozwoju detalisty, z których większość uczestniczy w inicjatywach równoważenia emisji dwutlenku węgla. Jednak udowodnienie, ile dwutlenku węgla zostało zneutralizowane, jest trudne, co sprawia, że ​​technologia blockchain jest optymalna jako trwały zapis cyfrowy. Podobnie odzież fizyczna z wirtualnym bliźniakiem może sprawdzać, gdzie produkt został wyprodukowany i skąd pochodzą jego materiały, zwiększając identyfikowalność i przejrzystość. Ponieważ cyfrowe urządzenia do noszenia stają się coraz bardziej powszechne, można je zastąpić prawdziwymi przedmiotami w procesach wymagających dużej ilości zasobów, takich jak pobieranie próbek i kręcenie kampanii cyfrowych. Z drugiej strony należy zająć się zanieczyszczeniem cyfrowym i składowiskami odpadów. Detaliści mogą badać mniej wpływowe łańcuchy bloków, aby tworzyć NFT i współpracować z centrami danych wykorzystującymi energię odnawialną.

trendy zrównoważonego rozwoju w handlu detalicznym

Moda w Chinach

Aby uzyskać więcej informacji na temat zrównoważonego handlu detalicznego w 2022 r. i później, pobierz nasz bezpłatny Zrównoważony rozwój EDIT Analiza detaliczna tutaj.

Leave a Reply