Jim Lewis, dyrektor generalny Improved Retail Alternatives LLC

Niedawno miałem zaszczyt wykładać na mojej macierzystej uczelni, University of Florida. Omówiliśmy podstawy analityki detalicznej, narzędzia i job planistów zapasów detalicznych i hurtowych. Rozmawialiśmy o tym, jak podejmowane są decyzje dotyczące towarów, aby, miejmy nadzieję, uczynić magię na sali sprzedaży. Ale magia nie zawsze się zdarza.

Scholar zapytał, co powoduje, że sklep ma puste półki. To cały wykład sam w sobie. Rozmawialiśmy o niektórych przyczynach – co można kontrolować, a co nie. Wiedzą, co czytają – że pandemia spowodowała spustoszenie w łańcuchu dostaw. Chociaż to prawda, istnieje wiele innych przyczyn, zwłaszcza teraz, gdy łańcuch dostaw się rozluźnia. Skupiliśmy się na badaniu mechaniki, w jaki sposób brak zapasów skutkuje utratą sprzedaży. W jednym z raportów pokazywałem inwentarz produktu według sklepu według tygodnia, podkreślając, kiedy był niedostępny. Uczniowie szybko wykonali obliczenia, aby dowiedzieć się, ile pieniędzy zostało na stole.

Śledź zapasy według sku przez tydzień po sklepie, aby dowiedzieć się, jakie informacje zostały utracone i utracone możliwości.

Przewidywanie braku zapasów

Chociaż niektórzy sprzedawcy detaliczni, których filozofią jest to, że woleliby być wyprzedani niż przecenić produkt, zdecydowana większość nie chce, aby ich brakowało. Zapobieganie awariom zapasów wymaga harmonijnej synchronizacji wielu ruchomych części. Musi istnieć spójny przepływ zapasów pochodzących ze strony hurtowej z uwzględnieniem szczytów i zastój. Proces alokacji zależy w dużej mierze od zaawansowania sprzedawcy. Niektóre systemy automatycznego uzupełniania po prostu trzymają się minimalnej ilości, niektóre dodają do tego wskaźnik sprzedaży, ale większość z nich nie jest wystarczająco sprytna, aby priorytetyzować sklepy i produkty, które są najbardziej wyprzedane. Wielu nie dodaje utraconej sprzedaży, co oznacza, że ​​cała podstawa prognozy nie odzwierciedla prawdziwego potencjału. Do tego dochodzi ogromna liczba milionów sku-sklepów do zarządzania.

Śledź sklepy stacjonarne

Śledź sklepy lub produkty, których stale brakuje w magazynie.

VMI

Najlepszą metodą utrzymywania zapasów jest VMI (Vendor Managed Stock), w której detalista wykorzystuje zasoby dostawcy do prognozowania i zapewniania, że ​​sklepy pozostaną na stanie. Zasadniczo oznacza to, że te sku będą bardziej skupiać się na nich niż na przedmiotach nie zarządzanych przez dostawców. To skupienie umożliwia dostawcy lasera skupienie się na sklepach i jednostkach sku, które najprawdopodobniej wyczerpią się, i wzmocnieniu ich.

Scenariusze

Nawet przy najlepszych intencjach może nie być wystarczającej ilości zapasów lub dostępnych do kupienia, aby alokować je w najbardziej efektywny sposób. Dlatego ważne jest dokumentowanie scenariuszy. Jeśli masz tylko tyle zasobów, które sklepy lub przedmioty zostaną nakarmione jako pierwsze? Co jest traktowane priorytetowo? A może każdy sklep dostaje mniejszą kwotę? Mogą się just one zmieniać w zależności od sytuacji, ale zalecamy opracowanie „książki do zabawy”, aby był gotowy program.

Nauka o danych

To naprawdę nie jest nauka o mózgu. Mamy mnóstwo raportów i systemów, które stale badają, które produkty i sklepy są wyprzedane – tak, aby można było ustalić priorytety zapasów w celu rozwiązania problemu. W oparciu o kombinację punktów danych – przepływu zapasów hurtowych, wyczerpania zapasów w historycznych sklepach i przedmiotach, sezonowości, promocji itp., do pracy używamy kilku prostych algorytmów. Wymaga potężnej mocy obliczeniowej, aby przeszukiwać miliony lub miliardy rekordów danych, więc nie jest to rozwiązanie dla osób o słabym sercu.

Zawsze lubię rozmawiać ze studentami. Sednem ERS jest edukacja, ucząc producentów myślenia i działania jak sprzedawcy. W ciągu ostatnich 20 lat rozwinął się w znacznie więcej, ale nauczanie pozostaje głównym przedmiotem naszej działalności.

Aby uzyskać więcej informacji, skontaktuj się z nami.

Leave a Reply