W obliczu nieustannej presji związanej z kosztami utrzymania i kryzysu mieszkaniowego, ponad milion osób miesięcznie otrzymuje obecnie pomoc żywnościową za pośrednictwem sieci Foodbank.

Oprócz zdrowych, świeżych owoców, warzyw i podstawowych artykułów spożywczych, powszechnie kojarzonych z Bankiem Żywności, organizacja pomocy żywnościowej coraz częściej dostarcza produkty do pielęgnacji, szampony, odżywki i produkty do prania.

„Widzieliśmy, że ceny paliwa, energii elektrycznej i świeżych owoców i warzyw gwałtownie wzrosły, wraz z rosnącymi kosztami wynajmu i kredytu hipotecznego”, mówi Brianna Casey, dyrektor generalny Foodbank Australia.

„Jeśli nie stać Cię na jedzenie, z pewnością nie stać Cię na codzienne potrzeby, takie jak szampon, dezodorant, produkty do pielęgnacji okresu i papier toaletowy. To znacznie więcej niż tylko produkty do higieny osobistej i pielęgnacji domu. Są niezbędne do życia z godnością i pewnością siebie” – mówi.

Tydzień Opieki

Rocznik Foodbanku Tydzień Opieki zwraca uwagę na znaczenie tych produktów dla ludzi, którzy robią to ciężko w całej Australii.

Teraz w drugim roku Foodbank’s Tydzień Opiekiktóra rozpoczyna się w niedzielę 17 lipca, świętuje wsparcie partnerów niespożywczych i pomaga zwiększać świadomość znaczenia produktów do higieny osobistej, jamy ustnej i gospodarstwa domowego, aby zapewnić osobom, które mają problemy, dostęp do produktów potrzebnych w każdym gospodarstwie domowym.

Zwiększony popyt

W miarę eskalacji kosztów utrzymania kryzysu, a społeczności na wschodnim wybrzeżu stoją w obliczu długiej drogi do uzdrowienia po kolejnej znaczącej powodzi, Foodbank doświadcza wzrostu popytu rywalizującego z tym, który miał miejsce w szczycie pandemii Covid.

„Przybory toaletowe, takie jak szczoteczki i pasty do zębów, makijaż i kremy nawilżające, a także podstawowe produkty dla niemowląt, takie jak pieluchy i chusteczki, nie powinny być luksusem – to podstawowe prawo” – mówi Casey.

„Dla kogoś, kto stracił wszystko w pożarze lub powodzi, lub dla kogoś, kto ucieka przed rodziną i przemocą domową, te przedmioty codziennego użytku odgrywają znaczącą rolę w odbudowie życia”.

Foodbank pragnie podziękować swoim krajowym darczyńcom i partnerom kampanii, Beiersdorf Australia, GSK, Henkel, Johnson & Johnson Loved ones of Firms w Australii, Kimberly-Clark Australia, L’Oreal Australia, P&G, PZ Cussons, Reckitt, The Sorbent Paper Organization , Unilever ANZ za przekazywanie niezbędnych produktów do higieny osobistej, jamy ustnej i gospodarstwa domowego przez cały rok, a także w czasie katastrof.