Więc zdecydowałeś się rozszerzyć do nowej lokalizacji… gratulacje! Posiadanie wielu sklepów pozwoli Ci poszerzyć zasięg Twojej marki i dotrzeć do nowych klientów.

Należy jednak pamiętać, że otwarcie nowego sklepu nie jest jednym z tych scenariuszy „zbuduj, a przyjdą”. Nie możesz oczekiwać, że klienci automatycznie przyjdą do Twojej lokalizacji, gdy otworzysz drzwi. Musisz wykonać całą pracę, aby rozpowszechniać informacje i generować ruch pieszy.

Aby Ci w tym pomóc, poniżej przedstawiamy kilka pomysłów, w jaki sposób możesz kierować ustami i ruchem w nowym oddziale. Sprawdź je:

Porozmawiaj o swojej nowej lokalizacji, zanim jeszcze się otworzy

Musisz budować szum, nawet jeśli Twój nowy sklep wciąż pracuje. Porozmawiaj o swoim sklepie offline, na swojej stronie internetowej i w mediach społecznościowych, aby zwiększyć świadomość i utrzymać markę na pierwszym miejscu.

Oto kilka rzeczy, które możesz zrobić:

W sklepie

Jeśli otwierasz sklep, który nie jest zbyt daleko od istniejącego, możesz spróbować porozmawiać o nowej lokalizacji z obecnymi klientami. Niech Twoi współpracownicy wspomnią o tym od niechcenia (w stosownych przypadkach), aby ludzie wiedzieli o nowym oddziale.

Jeśli organizujesz jakiekolwiek promocje związane z wielkim otwarciem, pamiętaj o tym, aby poinformować ludzi o tym w sklepie lub umieszczając ulotki w torbach na zakupy, gdy dokonają zakupu.

Wykaż się kreatywnością i spróbuj włączyć promocje do innych elementów istniejących lokalizacji. Na przykład restauracja Stacked promuje swój nadchodzący oddział, umieszczając ogłoszenie na swoich podstawkach.

Media społecznościowe

Publikuj aktualizacje i zdjęcia swojego wkrótce otwartego sklepu w serwisach społecznościowych, aby Twoi fani i obserwatorzy wiedzieli, co się dzieje. Dlaczego by nie opublikować postów zza kulis i dać ludziom wgląd w to, co jest w sklepie?

Możesz również wymyślić prezent lub promocję w mediach społecznościowych, aby zachęcić ludzi do dzielenia się Twoimi treściami ze znajomymi.

Jedną z firm, która robi to dobrze, jest sprzedawca mody SheIn. Za każdym razem, gdy firma SheIn otwiera sklep typu pop-up, firma informuje o tym wcześniej w mediach społecznościowych. SheIn zachęca nawet ludzi do dzielenia się za pomocą markowych hashtagów i upominków.

W powyższym przykładzie zobaczysz, że SheIn daje szansę na wygranie nagród o wartości 1000 USD tym, którzy ponownie opublikują film.

E-mail

Wyślij specjalne ogłoszenie e-mailem, aby poinformować subskrybentów, że konfigurujesz sklep w nowej lokalizacji. Upewnij się tylko, że wysyłasz te wiadomości tylko do odpowiednich subskrybentów. Unikaj wysyłania tych ogłoszeń do subskrybentów, którzy nie mieszkają w pobliżu Twojego nowego sklepu.

Na szczęście wysyłanie e-maili ukierunkowanych geograficznie jest dość proste, jeśli masz odpowiednie dane. Jeśli zbierzesz informacje o tym, gdzie mieszkają Twoi klienci, możesz je łatwo posortować za pomocą swojego rozwiązania CRM lub e-mail marketingu, a następnie odpowiednio skonfigurować kampanię.

Zrób plusk w dniu otwarcia

Twoje wielkie otwarcie powinno być znaczące wydarzenie, więc zainwestuj czas, aby to zaplanować. Jaki jest twój budżet? Jaki będzie temat przewodni wydarzenia? Jakie inne czynności poza kupowaniem rzeczy mogą wykonywać goście podczas wydarzenia? To tylko niektóre z pytań, na które powinieneś odpowiedzieć, przygotowując pomysły na wielkie otwarcie.

W grę wchodzi mnóstwo logistyki, więc możesz chcieć stworzyć listy kontrolne i harmonogramy, aby upewnić się, że wszystko pójdzie bez problemu. Niektóre z rzeczy, które powinieneś uwzględnić:

  • Finansowanie wydarzenia
  • Przyciąganie ruchu i zainteresowania (zaproszenia, PR, internet marketing i reklama itp.)
  • Estetyka (tj. motywy, dekoracje, witryny, oprawy)
  • Rekrutacja
  • Zajęcia i doświadczenia (np. fotobudki, pokazy mody, spotkania z lokalnymi celebrytami)
  • Dokumentacja wydarzenia (fotograf, kamerzysta)

Miej nieodparty haczyk

Znajdź sposób na przyciągnięcie uwagi ludzi w dniu otwarcia. Co możesz zaoferować, aby zachęcić kupujących do odwiedzenia Twojego sklepu? Właściwa odpowiedź na to pytanie będzie zależeć od Twojego sklepu, ale cokolwiek zdecydujesz się zrobić, spraw, aby nie można było się temu oprzeć.

Jeden przykład? Kiedy Jeni’s Splendid Ice Lotions otworzyło pop-up shop w Nowym Jorku, firma rozdała darmowe lody wszystkim gościom, którzy odwiedzili sklep w dniu otwarcia. (https://spoonuniversity.com/information/jenis-pop-up-nyc)

Oczywiście przyciągnęło to uwagę ludzi i sklep odniósł sukces.

Możesz także łączyć wiele ofert i promocji, aby naprawdę zainteresować swoich gości.

Tuft & Needle, cyfrowa marka, która sprzedaje materace, właśnie to zrobiła, otwierając swój sklep w Glendale w Kalifornii. Aby uczcić wielkie otwarcie sklepu, Tuft & Needle przygotowało dla gości mnóstwo rzeczy, w tym

  • darmowe poduszki dla pierwszych 50 osób, które odwiedzą sklep
  • bezpłatna kawa Mobar & Co,
  • darowiznę charytatywną i bezpłatną poduszkę do każdego sprzedanego materaca

Naśladuj wysiłki tych sprzedawców podczas uruchamiania nowego sklepu. Nie tylko otwieraj drzwi i miej nadzieję, że przyciągniesz gości zawieź więcej osób do swojej lokalizacji, wymyślając nieodparte haczyki.

Zachęć kupujących do rozpowszechniania informacji

Wzmocnij przekaz szeptany, zachęcając klientów do pomocy w rozpowszechnianiu informacji. Zacznij od swoich najbardziej lojalnych klientów. Zastanów się nad zapewnieniem im zachęt (takich jak wydarzenia tylko na zaproszenie) i zachęć ich do porozmawiania o Twojej marce ze znajomymi i obserwatorami.

Przypomnij także gościom w sklepie o przypinaniu, publikowaniu i udostępnianiu zdjęć Twojego sklepu i towarów on line. Zostaw wskazówki, takie jak naklejki z hasztagami w swoim sklepie, aby subtelnie promować akcje społecznościowe.

Na przykład New York & Firm ma w swoich garderobie naklejki z hasztagiem, aby zachęcić ludzi do publikowania zdjęć swoich strojów na Instagramie.

Tymczasem Snowflakes, sklep z deserami w Kalifornii, ma specjalne podkładki na Instagram, z których ludzie mogą korzystać podczas robienia zdjęć swoich przepysznie wyglądających zamówień.

Uzyskaj informacje prasowe

Postaraj się uzyskać informacje prasowe na temat otwarcia nowego sklepu. Najlepiej byłoby skontaktować się z lokalnymi mediami i powiedzieć im, że otwierasz nowy sklep w okolicy. Dlaczego nie zaprosić ich na swoje wielkie otwarcie lub, jeśli możesz, dać im wczesne spojrzenie na to, co zaplanowałeś.

Masz challenge z przyciągnięciem uwagi prasy? Możesz przemyśleć swoją prezentację. Być może zwykły kąt „nowego sklepu” nie wystarczy. Jeśli tak jest, musisz wymyślić przekonującą historię, która wzbudzi zainteresowanie mediów.

Jeśli masz ciekawą historię stojącą za swoim biznesem, rozważ udostępnienie jej. Możesz również podkreślić wszystkie wspaniałe rzeczy, które Twój sklep wnosi do społeczności. Tworzysz miejsca pracy i ożywiasz miasto? Upewnij się, że media o tym wiedzą.

Ponadto zrobienie czegoś odważnego na wielkim otwarciu może pomóc w uzyskaniu potrzebnego zasięgu. Jeśli planujesz jakieś akrobacje lub jeśli celebrytka bierze udział w wielkim otwarciu, dopilnuj, aby media były świadome tego, co masz w zanadrzu, aby mogły dać ci światło, na które zasługujesz.

Zwiększ widoczność on line

Zakryj wszystkie swoje podstawy, jeśli chodzi o katalogi on the web, aby upewnić się, że ludzie mogą znaleźć Cię w sieci.

Zacznij od Google, Yelp i Facebooka. Strony te cieszą się dużą popularnością w wyszukiwarkach, dlatego powinieneś uzupełnić profile swojej firmy w tych witrynach, gdy tylko uruchomisz nową lokalizację.

Dodaj jak najwięcej szczegółów, w tym godziny otwarcia i informacje o parkingach, oraz dołącz zdjęcia swojego sklepu.

Oprócz znalezienia się w katalogach on the net, rozważ zainwestowanie w Search engine marketing lub promoting w wyszukiwarkach dla swojej witryny lub wpisu. Wielu kupujących przeprowadza wyszukiwania w Internecie, aby znaleźć i odkryć lokalne placówki, więc przedstawienie swojego sklepu tym osobom może zwiększyć ruch w sklepie i on the internet.

Aby uzyskać najlepsze wyniki, zaprezentuj swoje zasoby reklamowe w profilu Google Enterprise. Ponieważ 90% konsumentów przed udaniem się do sklepu wyszukuje informacje o firmie i zapasach on the net, zapewnianie klientom wglądu w katalog produktów daje im pewność, że w Twoim sklepie znajdą to, czego potrzebują. W ostatecznym rozrachunku spowoduje to bardzo potrzebny ruch i sprzedaż do nowej lokalizacji.

Możesz to łatwo zrobić za pomocą rozwiązania takiego jak Pointy od Google, dzięki której Twoje produkty są dostępne online, dzięki czemu klienci mogą zobaczyć, co jest dostępne przed udaniem się do Twojego sklepu. Pointy integruje się z systemem POS i wyświetla informacje o inwentarzu w sklepie bezpośrednio w Google, bez konieczności wprowadzania danych.

Doskonały przykład dobrze wykonanego profilu firmy w Google pochodzi z Total Rush, sklepu rowerowego w Richmond w Australii.

Profil firmy Overall Rush zawiera nie tylko wszystkie ważne szczegóły dotyczące firmy, ale także garść recenzji klientów i wiele zdjęć przedstawiających sklep wewnątrz i na zewnątrz. Ponadto profil firmy Overall Hurry w Google zawiera listę produktów, które mają w sklepie, dzięki czemu kupujący mogą sprawdzić ich dostępność przed wyjazdem.

Spróbuj uzyskać swój profil Google (i inne wpisy) do tego poziomu. Skonfiguruj swoją wizytówkę w Google Moja Firma i ulepsz ją, dodając wiele informacji, przesyłając wysokiej jakości zdjęcia i prezentując swój asortyment.

Wskazówka sprzedawcy

Rozpoczęcie korzystania z Pointy jest łatwe i bezpłatne, jeśli jesteś klientem Vend. Po prostu połącz swoje konto Vend, postępuj zgodnie z instrukcjami i gotowe.

Ucz się więcej

Dolna linia

Otwarcie nowego sklepu nie gwarantuje ruchu pieszego. Jak wspomnieliśmy w tym artykule, musisz włożyć dużo pracy, aby zwiększyć świadomość i wizyty w nowej lokalizacji. Więc wyrzuć postawę „zbuduj to, a przyjdą” przez okno i zacznij wprowadzać powyższe pomysły w życie.

Masz inne wskazówki dotyczące generowania szumu wokół nowej lokalizacji handlowej? Podziel się nimi w komentarzach.

O Francesce Nicasio

Francesca Nicasio jest ekspertem ds. handlu detalicznego i strategiem ds. treści w firmie Vend. Pisze o trendach, wskazówkach i innych fajnych rzeczach, które pozwalają sprzedawcom zwiększyć sprzedaż, lepiej obsługiwać klientów i być ogólnie bardziej niesamowitymi. Jest także autorką Retail Survival of the Fittest, darmowego e-booka, który ma pomóc sprzedawcom w zabezpieczeniu swoich sklepów na przyszłość. Połącz się z nią na LinkedIn, Świergotlub Google+.