Organ konsumencki nakłada kary za e-comm cos, nakazuje wycofanie niestandardowych produktów

NOWE DELHI: Dwa ostatnie nakazy krajowego organu nadzoru ochrony konsumentów, CCPA, nakładające karę i nakazujące głównym firmom handlu elektronicznego Amazon i Paytm Shopping mall, aby wycofały i zwróciły płatności za wadliwe i niestandardowe produkty, takie jak szybkowary, ustanowiły nową normę. Urzędnicy powiedzieli, że te rozkazy okażą się odstraszające i zmuszą firmy do przestrzegania zasad.

W przypadku obu agency Centralny Urząd Ochrony Konsumentów (CCPA) nałożył na te platformy handlu elektronicznego grzywnę w wysokości 1 lakh rupii za sprzedaż szybkowarów nieposiadających certyfikatu ISI lub BIS na ich platformach internetowych.

W ostatnim nakazie przeciwko Amazonowi CCPA nakazała firmie powiadomienie konsumentów o wszystkich 2265 takich szybkowarach, wycofanie i zwrot zapłaconej przez nich kwoty. Główny komisarz CCPA, Nidhi Khare, polecił firmie przedłożenie raportu zgodności w ciągu 45 dni.

Produkcja, przechowywanie i sprzedaż ponad 450 przedmiotów, w tym szybkowarów, kasków, butli gazowych, gejzerów i zabawek, bez uzyskania znaku standardu ISI, jest niezgodne z prawem. Rząd objął wszystkie takie elementy nakazem kontroli jakości (QCO), aby zapewnić, że nie ma miejsca produkcja ani sprzedaż niestandardowych elementów. Wcześniej Paytm Mall otrzymał również polecenie wycofania 39 takich szybkowarów sprzedawanych na swojej platformie i zwrotu ceny konsumentom. Firma wykonała zamówienie.

W oświadczeniu CCPA podała, że ​​całkowita opłata zarobiona przez Amazon ze sprzedaży 2265 szybkowarów za pośrednictwem swojej platformy wyniosła około 6,15 lakh rupii. Powiedział: „Amazon przyznał, że zarobił prowizję od sprzedaży za szybkowary sprzedawane na swojej platformie. CCPA zauważyło, że kiedy Amazon zarabia komercyjnie na każdej sprzedaży produktu wymienionego na swojej platformie e-commerce, nie może się oddzielić w przypadku problemów wynikających ze sprzedaży produktów za pośrednictwem jej platformy.”

CCPA wszczęła akcję suo-moto przeciwko platformom handlu elektronicznego w celu sprzedaży krajowych szybkowarów z naruszeniem obowiązujących norm obowiązujących na jego platformach handlu elektronicznego oraz Flipkart, Shopclues i Snapdeal, a także sprzedawcom zarejestrowanym na tych platformach za takie naruszenia.