MODA

15 lipca 2022 | autorstwa Angeli Beevers

Luksusowa marka odzieżowa Burberry zwiększyła porównywalną sprzedaż w sklepach w pierwszym kwartale o zaledwie 1% po tym, jak na handel wpłynęły blokady Covid-19 w Chinach kontynentalnych.

Po wyłączeniu sprzedaży w kraju nastąpił wzrost o 16%. Dla porównania, porównywalna sprzedaż w sklepach w regionie EMEIA firmy Burberry wzrosła o 47%.

Jonathan Akeroyd, dyrektor naczelny Burberry, powiedział: „Na nasze wyniki w tym kwartale nadal miały wpływ blokady w Chinach kontynentalnych, ale byłem zadowolony, widząc, że nasze bardziej zlokalizowane podejście napędza ożywienie w regionie EMEIA, gdzie wydatki lokalnych klientów przekraczały poziom sprzed pandemii poziomy.”

W 13-tygodniowym okresie kończącym się 2 lipca firma Burberry odnotowała dwucyfrowy wzrost sprzedaży wyrobów skórzanych i odzieży wierzchniej poza Chinami kontynentalnymi, przy czym szczególnie popularny był asortyment torebek Lola. Dobrze wypadły również kategorie odzieży przeciwdeszczowej i kurtek.

Patrząc w przyszłość, Burberry powiedział, że nadal dąży do jednocyfrowego wzrostu przychodów i 20% marży w średnim okresie. Ujawnił również, że jego wyniki w Chinach kontynentalnych są zachęcające od czasu ponownego otwarcia sklepów w czerwcu.

Akeroyd dodał: „Nasze główne kategorie, galanteria skórzana i odzież wierzchnia nadal dobrze sobie radziły poza Chinami kontynentalnymi, a nasz application aktywacji marek zwiększył zaangażowanie klientów. Chociaż obecne otoczenie makroekonomiczne stwarza pewną niepewność w najbliższym czasie, jesteśmy przekonani, że możemy budować na naszej platformie wzrostu”.

Wyślij 10 artykuł do znajomego

Aby korzystać z tej funkcji, musisz być zalogowany.

Zaloguj się tutaj