&#13
&#13

Odwiedź i zasubskrybuj TheStateofFashion.Bulletin.com aby przeczytać o porywającym występie orkiestry marszowej FAMU podczas Louis Vuitton Men’s Display oraz o historycznej miłości Francji do czarnej rozrywki i jej docenianiu.

Piszę, “10 plan, podobnie jak inne, oddał hołd geniuszowi Virgila Abloha, pochodzącego z Chicago Amerykanina z Ghany, który dał Louisowi Vuittonowi zarozumiałość i kulturowy rezonans, który będzie trudny do powtórzenia. Wraz z wieloma czarnymi artystami nadał paryskiemu domowi aurę chłodu, czego Francuzi historycznie nie bali się przyjąć. W 2013 roku, Rick Owens, amerykański projektant od dawna mieszkający w Paryżu, polecił stepperom przedstawić swój pokaz. Przyjęcie przez Francję czarnej kultury sięga czasów Josephine Baker, która po doświadczeniu rasizmu w swojej ojczyźnie w latach 20., stała się międzynarodową supergwiazdą w Paryżu, po raz pierwszy występując w Revue des Negres w Theatre de Champs Elysees. W wywiadzie dla The Guardian z 1974 roku Baker powiedział: „Nie, nie dostałem swojej pierwszej przerwy na Broadwayu. Byłem tylko w refrenie w Shuffle Alongside i Chocolate Dandies. Najpierw stałam się sławna we Francji… po prostu nie mogłam znieść Ameryki i byłam jedną z pierwszych kolorowy Amerykanie przeprowadzą się do Paryża”.

Przeczytaj więcej i zapisz się już dziś na TheStateofFashion.Bulletin.com.

&#13
&#13
&#13
&#13