Jak zwiększyć sprzedaż w kategorii „mieszkanie”

Sprzedając produkt CPG w sklepie, wiesz, że masz wielu konkurentów. Podczas gdy w przypadku niektórych „atrakcyjnych” produktów możesz skorzystać z typowych promocji w sklepie, aby przyciągnąć uwagę klientów, w przypadku niektórych kategorii trudniej jest zaangażować kupujących.

W tym artykule skupimy się na bardziej wymagającej kategorii: środkach czystości. Znajdziesz pomysłowe sposoby na zwiększenie sprzedaży i zachwycenie kupujących w sklepie.

Środki czystości — przegląd kategorii

Środki czyszczące to kategoria produktów, która obejmuje detergenty, spraye czyszczące i inne środki czyszczące używane w gospodarstwie domowym. Istnieje wiele produktów, których używamy do czyszczenia naszych domów, ubrań i innych artykułów gospodarstwa domowego. Chociaż środki czystości są niezbędne w każdym gospodarstwie domowym, nie oznacza to, że klienci są podekscytowani zakupami środków czystości.

Dlatego nieco trudniej jest znaleźć sposób na przyciągnięcie klientów, gdy sprzedajesz środek czyszczący. Nie oznacza to jednak, że nie da się zwiększyć sprzedaży produktu z tej kategorii.

W 2021 r średnie wydatki na materiały do ​​prania i czyszczenia w Stanach Zjednoczonych wyniosły 178,45 USD na jednostkę konsumencką. Dla porównania, średnie wydatki w kraju na środki do prania i czyszczenia wyniosły 147,55 USD na jednostkę konsumencką w 2014 roku.

Jednym z głównych powodów, dla których środki czystości odnotowały wzrost „popularności”, była pandemia COVID-19. Ludzie obawiali się wirusów i dlatego zaczęli kupować więcej produktów dezynfekujących, od detergentów do prania po środki do dezynfekcji rąk. Wydatki w tej kategorii wzrosła o 34% w 2020 r..

Na szczęście pandemia COVID-19 nie jest już palącym problemem, a nawyki zakupowe klientów uległy zmianie. Kupujący nie są tak zainteresowani zakupu wybielaczy i środków dezynfekujących w dużych ilościach, a sprzedaż w tej kategorii spada w ciągu ostatnich kilku miesięcy.

Jeśli sprzedajesz środki czystości, mamy kilka taktyk, które mogą pomóc Ci zwiększyć sprzedaż.

Taktyki mające na celu zwiększenie sprzedaży w sklepie dla tej kategorii

Fashionable się zmieniają, ale ludzie wciąż muszą prać ubrania i sprzątać domy. Zebraliśmy kilka wskazówek i wskazówek, jak zwiększyć sprzedaż w tej kategorii produktów CPG.

1. Przyjazny dla środowiska

Jednym z największych trendów, który zmieniał handel w ostatnich latach był: zrównoważony rozwój w handlu detalicznym. Klienci chcą znaleźć produkty biodegradowalne, ekologiczne lub wyprodukowane w sposób zrównoważony. Aby chronić planetę i nadal uzyskiwać te same korzyści z kupowanych produktów, kupujący oczekują od marek więcej.

Jeśli chcesz zwiększyć sprzedaż swoich środków czyszczących, ważne jest, aby skupić się na zrównoważonym rozwoju. Możesz używać opakowań biodegradowalnych, a nawet zawierać do 97% produktów wegańskich/organicznych, zachowując przy tym jakość i wydajność swoich produktów.

2. Atrakcyjne aktywacje marek

Innym sposobem na przyciągnięcie uwagi klientów jest wdrożenie innowacyjnych aktywacji marki w sklepie. Możesz zapytać, co może być tak pomysłowego w przypadku detergentu do prania. Cóż, gadatliwy detergent do prania może przyciągnąć więcej głów niż zwykły, prawda?

Z Tokinomo możesz realizować kreatywność aktywacja marki kampanie, które zaskoczą klientów. Nawet w tej kategorii kampanie realizowane z Tokinomo udaje się zwiększyć sprzedaż nawet o 200%.

3. Promocje Acquire-1-get-1 (BOGO)

Jedna z najbardziej tradycyjnych promocji w sklepie nadal działa dla tej kategorii produktów. Chociaż klienci mogą niechętnie kupować szybko psującą się żywność luzem, lubią kupować detergenty i inne środki czyszczące luzem. Promocja typu „kup-jeden-jeden” może być świetnym sposobem na promocję nowego środka do zmiękczania prania, oferując go za darmo, gdy klienci kupują butelkę detergentu do prania.

Studium przypadku

Jak tym markom udało się zwiększyć sprzedaż w kategorii środków czystości

1. Jak Ficosota zwiększyła sprzedaż Semana o 60% dzięki robotom Tokinomo

Semana to znana marka detergentów do prania i zmiękczaczy do tkanin w Rumunii. Jednak Ficosota, producent Semana, chciał, aby marka była w sklepie na najwyższym poziomie. Dlatego zdecydował się na innowacyjną strategię marketingową: Tokinomo.

Kampania odbyła się w 1 sklepie Cora w Rumunii. Przez 23 dni Tokinomo pomagało promować produkty Semana w sklepie. Ta kampania zakończyła się sukcesem, biorąc pod uwagę, że robotic został aktywowany ponad 290 000 razy, co doprowadziło do wzrost sprzedaży o 60%.

Jeśli chcesz przeczytać więcej o tej kampanii, oto pełne studium przypadku.

2. Jak Henkel zwiększył sprzedaż Le Chat o 159% za pomocą robotów Tokinomo

Kolejną kampanią, która pokazuje siłę Tokinomo, jest kampania Le Chat Discs. Akcja ta odbyła się we Francji, przez 3 tygodnie w 20 sklepach Auchan. Zarówno przedstawiciele Auchan, jak i Henkla byli zaskoczeni wynikami: a 159% wzrost sprzedaży

Kampania ta nie tylko doprowadziła do zdumiewającego wzrostu sprzedaży, ale także zwiększyła świadomość marki i zaangażowanie klientów w punkcie sprzedaży. Każdego dnia w każdym sklepie odbywało się ponad 2000 interakcji z klientami.

Chcesz dowiedzieć się więcej o tej kampanii? Przeczytać pełne studium przypadku.

Sprzedawaj więcej, bez względu na kategorię produktu

Chociaż środki czystości mogą nie być najbardziej impulsywną kategorią zakupów, nie oznacza to, że nie możesz wprowadzić kreatywności w ich kampaniach. Z pomocą Tokinomo będziesz mógł angażować kupujących i zwiększać sprzedaż bez obniżek cen.

Leave a Reply