Frasers Group

Grupa Fraser

Frasers Team ma długą historię wynajdywania ofert. Przez lata Grupa wcześniej znany jako Sports activities Immediate, kupił szereg eklektycznych company – często poza administracją – takich jak Household of Fraser, Evans Cycles, Game i Jack Wills.

Jednak kilka ostatnich przejęć było mniej rozrzutnych. Od przełomu roku ma rzeszę sprzedawców internetowych: Studio Retail, ISawItFirst i Missguided.

Jest również bliski przejęcia kontroli nad australijskim sprzedawcą internetowym MySale, w którym ma obecnie 66% udziałów.

A biznes, który obecnie prowadzi Michael Murray, zięć Mike’a Ashleya, na tym się nie kończy.

Na początku tego miesiąca objął 4,5% udziałów w N Brown Team, która jest właścicielem marek takich jak Basically Be, JD Williams i Jacamo, aw miniony weekend przejął 5% udziałów w Asos, stając się czwartym co do wielkości udziałowcem.

Asos
Frasers Group jest obecnie czwartym co do wielkości udziałowcem Asos.

Ale jaki jest program gry Frasers? Czy planuje stworzyć imperium internetowe?

Nie imperium internetowe, ale wielokanałowe, mówi konsultant ds. handlu detalicznego Graham Soult.

„Kiedy Frasers Group inwestuje w te marki internetowe, robi to również w cegłach i zaprawach.

„Jeśli w dzisiejszych czasach pójdziesz do dowolnego sklepu House of Fraser, zobaczysz tam koncesję Couch.com”, mówi, posługując się przykładem sprzedawcy mebli, którego grupa nabyła w 2019 roku.

„To biznes, który niemal płynniej niż jakakolwiek inna buduje portfolio marek offline i on the web, a następnie miesza je w całość” – dodaje Soult.

Analityk finansowy platformy inwestycyjnej AJ Bell Danni Hewson mówi, że Frasers chce małpować omnichannel bellwether Next.

„Będzie starał się naśladować to, co zrobił Following, ponieważ odniosło to niesamowity sukces” — mówi.

Hewson twierdzi, że podobnie jak Future, Frasers Group chce stać się internetowym domem towarowym, a dzięki hybrydowemu modelowi on the internet i sklepów może zmaksymalizować możliwość marży i obniżyć koszty obsługi on-line.

„Frasers Team ma naprawdę sprytny product biznesowy i możliwość wykorzystania swoich magazynów i witryn sklepowych jako swego rodzaju urzędów pocztowych, w których ludzie mogą przywozić rzeczy z powrotem”, wyjaśnia Hewson.

„Grupa Frasers może uniknąć niektórych pułapek, które miały Boohoo i Asos, ponieważ może zapewnić ludziom inne opcje zwrotu przedmiotu”.

Czy jego internetowe imperium odniesie sukces?

Ale czy jest to ryzykowny czas na dokonywanie dużych inwestycji on the web w czasie, gdy firmy e-commerce w całym spektrum upadają?

W ciągu ostatnich dwóch tygodni Eve Snooze pogrążyła się w administracji, podczas gdy Made.com obecnie balansuje na krawędzi.

Eksperci twierdzą jednak, że przejście na technologię cyfrową, która według danych ONS stanowiła ponad jedną czwartą (26,4%) całkowitej sprzedaży w zeszłym miesiącu, ma się utrzymać.

„Pomimo po pandemii spowolnienia w sprzedaży on the internet, to nie zniknie. Z biegiem czasu on the internet będzie nadal zwiększać swój ogólny udział w sprzedaży detalicznej” – mówi ekspert ds. sprzedaży internetowej Martin Newman.

Hewson zgadza się: „Dla Frasers przejście do internetu daje im większy dostęp do większej liczby konsumentów. Im więcej konsumentów mają przed sobą swoje produkty, tym większe prawdopodobieństwo, że otrzymają udział w wydatkach”.

Wspieranie on-line może nadal mieć sens, ale czy może być tym samym, co eklektyczna internetowa grupa detaliczna Frasers?

Zgubiony
Missguided została kupiona przez Frasers poza administracją na początku tego roku

Do tej pory grupa detaliczna pozyskała wartościowego detalistę Studio Retail, który opiera się na swojej ofercie kredytowej i jest skierowany do mam z ograniczonym budżetem, podczas gdy młodzi sprzedawcy mody Missguided, których uratowała z administracji, oraz ISawItFirst.com apelują do osób w wieku 16-29 lat. Klient świadomy trendów.

Dodaj do tego MySale, która sprzedaje towary po obniżonych cenach kupującym na dole.

Czy ta kombinacja marek naprawdę się zazębia i jak te nieco wartościowe marki pasują do strategii awansu szefa Murraya?

Soult przyznaje, że to trochę dziwaczne.

„Grupa Frasera to dość dziwaczna bestia – myśli na swój własny sposób. Możesz pomyśleć, dlaczego u licha buduje to imperium? Ale wydaje się, że to faktycznie działa”, mówi.

W końcu obecne portfolio marek grupy jest nieco eklektyczną mieszanką marek, z których wiele kupiła po niskich cenach.

Pomimo koncentracji na wzniesieniu, mieszanka Property of Fraser, Game, Evans Cycles, Jack Wills i Sporting activities Direct wskazuje na podejście, które ma na celu objęcie jak najszerszego grona konsumentów, a nie jest wysoce ukierunkowaną ofertą.

Hewson ma ciekawe podejście do strategii przejęcia Frasers. „Zawsze wydawało się, że Mike Ashley, a teraz nowy dyrektor generalny, gra w Monopoly. Kupowali cegły i zaprawę, a teraz grają w wirtualnego monopolistę – mówi.

W przejęciu Frasers Team jest też zdrowa dawka oportunizmu.

„Pogląd, jaki przyjmuje Frasers Team, jest taki, że być może niektóre z tych marek przechodzą przez trudny okres, ale w rzeczywistości istnieje pewna równowaga w tym, za czym się opowiadają”, mówi Soult.

Ale czy ta nieco wypasiona grupa marek będzie napędzać wzrost Frasers? Soult tak uważa.

„Fraser’s ma dziwaczne podejście do nabywania rzeczy, ale kiedy łączysz to wszystko razem i pakujesz, niezależnie od tego, czy jest to przestrzeń online, czy przestrzeń offline, wydaje się, że działa całkiem dobrze w budowaniu kombinacji marek, która nadaje mu charakterystyczny oferta” – mówi.

„Nie wszystko dla tej grupy zadziałało – straciła miliony na budowaniu udziałów w Debenhams – i nie wszystko, co robi, jest słuszne, ale czasami trzeba zaryzykować.

„Może zawieść, ale innym razem może działać całkiem skutecznie. Zdecydowanie wolałbym, aby firmy inwestowały, nabywały i ewoluowały, zamiast siedzieć w miejscu”.

Ostatecznie Newman mówi, że jeśli Frasers może sprawić, że nowe marki internetowe, które przejęła, będą rentowne, zwiększy to dolny pułap grupy i wzrośnie jej cena akcji.

Mówi: „Grupa Frasers udowodniła już, że jest bardzo biegła w nabywaniu zagrożonych aktywów i czynieniu ich rentownymi, częściowo dzięki ekonomii skali, jaką zapewnia wielkość jej grupy, a także dzięki inwestycjom i infrastrukturze”.

Tymczasem uważa, że ​​w miarę zwiększania cyfrowych akwizycji liczba ta będzie się tylko zwiększać.

„Im więcej marek Frasers doda do swojego portfolio, tym bardziej może zmaksymalizować ekonomię skali w całym łańcuchu wartości.

„Może z dobrym skutkiem wykorzystać logistykę, technologię, łańcuch dostaw, obsługę klienta i inne elementy ich działalności. Co ważne, może również wydłużyć żywotność klienta, potencjalnie poszerzając marki, które klienci kupują”.

Czy Frasers ma talent?

Expertise Frasers Group i odbudowa biznesów oraz zwiększenie rentowności są niewątpliwe. Ale do tego momentu jego sukces był głównie w biznesie cegieł i zapraw.

Ale czy Frasers ma tyle e-commerce, by odnieść sukces w wysoce konkurencyjnym świecie on the internet?

Newman uważa, że ​​Frasers był „trochę w tyle, gdzie mogli i powinni być z e-commerce”.

„Do pewnego stopnia inwestycje w te marki umożliwiają im nadrabianie zaległości, zwłaszcza gdy zdobywają je, gdy zdobywają głębsze doświadczenie w kategoriach, umiejętności i możliwości” – dodaje.

Greg Pateras
Greg Pateras

Hewson zgadza się, że Frasers musi wzmocnić swoje doświadczenie w e-commerce.

„Musi zaangażować niektórych utalentowanych ludzi, takich jak Asos, aby upewnić się, że witryna sklepu internetowego jest tak dobra, jak rzeczywista witryna Flaneli.

Musi mieć pewność, że to, co oferuje on the internet, jest tak samo łatwe w użyciu i tak samo przyciągające wzrok, jak ich cegła i zaprawa”.

Mówi, że niektóre z jej dużych przejęć przynoszą do grupy nie tylko marki, ale także dobre talenty cyfrowe. Frasers zdaje sobie z tego sprawę i wydaje się być zdeterminowany, aby zachować ten expertise.

Na przykład szef ISawItFirst Greg Pateras, który ma wieloletnie doświadczenie w e-commerce i wcześniej był dyrektorem finansowym w The Quite Group, otrzymał stanowisko dyrektora generalnego Missguided i ISawItFirst po przejęciu tej ostatniej.

Asos: husband or wife czy cel przejęcia?

Przejęcie firmy Asos przez Frasers wzbudziło wiele brwi. Co grupa kontrolowana przez Mike’a Ashleya zaplanowała w sprawie ostrej marki dwudziestokilkulatków?

Źródła sugerują, że Frasers może próbować wykorzystać swoje udziały w Asos do zbudowania partnerstwa, które może obejmować sprzedaż swoich marek lub dzielenie się dystrybucją.

Grupa stosuje podobne podejście z marką odzieżową top quality Hugo Manager, gdzie zaangażowała się w zabezpieczenie dostaw dla swoich ekskluzywnych sklepów Flannels i Dwelling of Fraser.

Asos może być narzędziem do sprzedaży etykiet już posiadanych przez grupę i wszelkich przyszłych zakupów dokonanych przez Frasers. W rzeczywistości Missguided i ISawItFirst.com są już sprzedawane na platformie.

Może być również możliwość ożywienia Asosa w sklepach Residence of Fraser.

Ten internetowy gigant zrobił tego lata pierwszy krok w fizycznym handlu detalicznym, robiąc zakupy w amerykańskich domach towarowych Nordstrom, być może mógłby być naśladowany w Wielkiej Brytanii z Frasers Group, mówi Soult.

Asos w Nordstrom
Shop-in-store Asosa w Nordstrom

Ale czy wysoce przejęta Frasers Group będzie zadowolona z samego partnerstwa, czy też rzuci się na Asos, który może być postrzegany jako bardzo atrakcyjny zakup, biorąc pod uwagę, że cena jej akcji spadła o ponad 80% w ciągu roku?

Newman uważa, że ​​można sobie wyobrazić przejęcie Asos.

„Biorąc pod uwagę aktualną kapitalizację rynkową Asos, perspektywa nabycia przez kogoś większościowego pakietu akcji jest realna”, wyjaśnia.

„Jego spadająca sprzedaż i wyniki na giełdzie mogą sprawić, że będą podatni na przejęcie”.

Hewson mówi „nigdy nie mów nigdy”, ale uważa, że ​​zakup akcji dotyczy bardziej partnerstwa.

„Nie sądzę, aby przejęcie było czymś, co wydarzy się w najbliższym czasie”, mówi.

Asos może być mało prawdopodobny, ale zakup akcji może dać Frasers przyczółek do jednej z największych organization internetowych w Wielkiej Brytanii i umożliwić bliższą współpracę z nią.

Ponieważ sprzedaż internetowa stanowi ponad jedną czwartą całkowitej sprzedaży detalicznej i wciąż rośnie, jest to potężny atut.

Każda firma detaliczna, która chce prosperować teraz iw przyszłości, będzie musiała sięgnąć po world wide web. Frasers upewnia się, że może to zrobić.

Leave a Reply