Świetny projekt detaliczny oparty na badaniach strategicznych i ukierunkowanych spostrzeżeniach konsumenckich jest krytycznym punktem wyjścia do tworzenia środowisk marki. Ale to tylko punkt wyjścia. A nawet dobrze przemyślany punkt wyjścia niewiele znaczy, jeśli proponowane nowe/dopracowane doświadczenie klienta nie może zostać wdrożone w całym łańcuchu na rozsądnym poziomie inwestycji.

Oto 10-punktowa lista kontrolna, która poprowadzi projekty związane ze środowiskiem marki od koncepcji do realizacji na dużą skalę.

Lepsze usługi, lepsze myślenie

Projektuj z myślą o shopper Journey

Świetny projekt detaliczny odpowiada na pytanie „Dlaczego?” dla każdego sklepu i elementu omnichannel oraz przewiduje potencjalne tarcia na wszystkich ścieżkach zakupu. Wszystkie elementy tej listy kontrolnej dotyczą obsługi klientów poprzez spotykanie ich w miejscu, w którym się znajdują i kierowanie ich do miejsca, w którym chcą się udać na swojej drodze zakupowej.

Oznacza to przewidywanie jak największej liczby scenariuszy zakupowych we wszystkich kanałach i zapewnienie idealnego doświadczenia. Chodzi o komunikowanie wszystkim klientom, że są pierwsi, jednak chcą zaangażować się w Twoją markę.

Napełnij swoją markę

Klienci powinni czuć i znać Twoją markę w sklepach, nawet tam, gdzie nazwa marki lub symbol nie są wyświetlane.

Zaczyna się od spójnego projektu dotykającego każdego elementu — grafiki, wyposażenia, wystroju, mebli, druku i oznakowania cyfrowego itp. Każda część otoczenia marki powinna być atrakcyjna i celowa, łączyć i służyć różnorodności klientów, a tym samym budować atrakcyjność marki i lojalność. Nadrzędnym celem jest uczczenie marki, a następnie Twoich produktów.

Tworzysz doświadczenie klienta w swoim sklepie, które jest również doświadczeniem marki, które odróżnia Cię od konkurencji.

Twórz niezapomniane przeżycia

Włączenie wpływowy Doświadczenia klientów w procesie twórczym projektowania detalicznego to zarówno sztuka, jak i nauka, ponieważ koncentruje się na zapewnieniu idealnego zaangażowania z klientami, które powinno wzmocnić ich związek z Twoją marką, a jednocześnie zapewnić znaczący cel i wartość.

Detaliści, którzy starannie koncentrują się na doświadczeniu klienta, kierując projektami swojego sklepu, łagodzą problemy kupujących i współpracowników, tworzą pozytywne odczucia — zarówno świadome, jak i nieświadome — oraz wspierają lojalność wobec marki.

Priorytetowe znajdowanie drogi

Czasami klienci chcą przeglądać strony i nie spieszą się z zakupami. Częściej jednak chcą jak najszybciej znaleźć produkty i wrócić do domu. Teraz, przyzwyczajeni do łatwości wyszukiwania w Internecie, chcą, aby ta wygoda była częścią doświadczenia w sklepie. Tak więc, niezależnie od tego, czy chodzi o druk w sklepie i oznakowanie cyfrowe, kioski interaktywne, czy aplikacje do pobrania, służy klientom do ustalania priorytetów w odnajdywaniu drogi na wiele sposobów.

Podczas gdy oznakowanie drukowane i znaczniki korytarzy są nadal ważne, aplikacje, oznakowanie cyfrowe i kioski umożliwiają dostarczanie dodatkowych informacji oprócz szczegółowych map konkretnych produktów. Można je integrować w czasie rzeczywistym z systemami magazynowymi i łatwo aktualizować wraz ze zmianą lokalizacji produktów. Ponadto mogą dostarczyć przydatnych danych, które można wykorzystać, aby zrozumieć, w jaki sposób klienci nawigowali i wchodzili w interakcje z Twoim sklepem i jego produktami.

Jak zauważono w ankieta Google, „Dwóch na trzech kupujących, którzy próbowali znaleźć informacje w sklepie, twierdzi, że nie znaleźli tego, czego potrzebowali, a 43% z nich wyszło sfrustrowane. A 71% kupujących w sklepach, którzy używają smartfonów do wyszukiwania informacji on the net, twierdzi, że ich urządzenie stało się ważniejsze dla ich doświadczenia w sklepie”.

Stwórz bezproblemową obsługę wielokanałową

Skuteczna strategia omnichannel zawiera spójny przekaz, wizualizacje i bezproblemowe zakupy dla klientów, zapewniając, że Twoja marka jest prezentowana w 10 sam sposób od platformy do platformy.

Dzisiejsi klienci oczekują wygody, spójności, komunikacji i personalizacji we wszystkich punktach styku ich podróży zakupowej, bez względu na to, gdzie się ona zaczyna lub kończy.

Sprzedawcy detaliczni powinni nie tylko traktować priorytetowo zmniejszenie tarcia na wszystkich ścieżkach zakupu, ale także mogą korzystać z tych różnorodnych ścieżek do zbierania danych, aby stale udoskonalać ich sklepy, ich aplikacje oraz ich programy personalizacji i lojalnościowe.

Apel do kupujących misję

Misje podróży zmieniały się przed pandemią i zmieniały się dramatycznie podczas jej trwania. Będą just one ewoluować wraz z postępem, a śledzenie i analizowanie trendów zakupowych oraz pragnień i potrzeb klientów, zwłaszcza tych, którzy robią misje, jest niezwykle ważne.

Według Ankieta dotycząca ścieżki zakupu w którym zapytano, jak zmieniły się nawyki kupujących w porównaniu do roku temu, 27 procent kupujących wchodzi do mniejszej liczby sklepów i próbuje kupić różne rodzaje produktów w jednym sklepie, podczas gdy 35 procent stwierdziło, że „natychmiastowa satysfakcja” z zakupu w sklepie dlatego robią wycieczki do sklepu zamiast robić zakupy on-line.

Dbanie o tych klientów z misją, którzy stawiają na wygodę i wydajność, ma kluczowe znaczenie.

Dostarczaj markowe dekoracje

Upewnij się, że reprezentacja tożsamości Twojej marki jest spójna we wszystkich zastosowaniach logo, kolorów, komunikatów, opakowań, typografii, oznakowania i dekoracji.

Sklep jako całość, jak również suma jego różnorodnych części, musi być on-brandowy, co zapewnia wiernym klientom komfort i przyciąga nowych.

Kierownicy sklepów i współpracownicy powinni zostać przeszkoleni w zakresie utrzymywania wystroju marki, podczas gdy oficjalny przewodnik po stylu i oprogramowanie do zarządzania marką mogą wesprzeć tę sprawę.

Inżynier Opłacalne Oprawy

Zapewnij markowy projekt i sprawną realizację programów osprzętu, zwracając szczególną uwagę na każdy szczegół, od pomysłu po instalację. Oceń każdy element oprawy i określ jego podstawową funkcję. Następnie zidentyfikuj możliwości inżynieryjne, które dodają wartości, zachowując lub poprawiając funkcjonalność.

Obejmuje to zrozumienie doboru materiałów, a także metod montażu osprzętu i ergonomii użytkownika końcowego, które najlepiej pasują do Twojego środowiska, zasobów na miejscu i budżetu. Zawsze bądź otwarty na inżynierię o potencjalnej wartości, która może obniżyć koszty i usprawnić instalację niestandardową.

Zintegruj przesyłanie cyfrowe tam, gdzie przynosi to wartość

Przekazywanie wiadomości klientom w Twoich środowiskach wymaga przemyślanego podejścia do dostarczania właściwej wiadomości we właściwym czasie i we właściwych lokalizacjach, aby wywierać wpływ.

Wybór między digital signage a print signage nie musi być decyzją albo-albo w wielu przypadkach mogą się wzajemnie uzupełniać i wspierać, kiedy i gdzie ma to sens. Planując możliwości komunikacji cyfrowej, upewnij się, że doświadczenie jest celowe, rozwiązuje problemy klientów i kojarzy problemy oraz zaznacza pola dotyczące mierzalnego zwrotu z inwestycji, który ma największe znaczenie.

Poza sprzętem zwracaj uwagę na treści cyfrowe. Działa najlepiej, gdy jest starannie zarządzany, dostosowywany i lokalizowany oraz gdy jest oparty na danych klientów w czasie rzeczywistym.

Projektuj z myślą o wdrożeniu

Świetny projekt detaliczny nie polega na rysowaniu i renderowaniu. Chodzi o to, jak dobrze jest zaadaptowany w sklepach na dużą skalę. Oznacza to, że nawet na wczesnych etapach opracowywania koncepcji sklepu proces projektowania przecina się z logistyką i instalacją.

Dlatego przed wdrożeniem nalegaj na oglądanie projektów zrealizowanych poprzez przeglądanie prototypów, aby móc przekazać opinię przed przejściem do zaopatrzenia i produkcji. Osobiste ankiety zapewniają, że oprawy pasują do projektu i mogą być precyzyjnie wdrożone. Poproś o opracowanie gotowych do wdrożenia, wyraźnie określonych zestawów części, które pasują do różnych rozmiarów i poziomów inwestycji. Przyjęcie protokołu instalacji prowadzonego przez kierowników projektów, którzy współpracują przy opracowywaniu projektów, zaopatrzeniu, produkcji, magazynowaniu i kontroli jakości w terenie.

Projektowanie handlu detalicznego na dużą skalę zaczyna się od badań, które koncentrują się na rozwiązywaniu problemów klientów i kojarzeniu problemów oraz tworzeniu zoptymalizowanych doświadczeń w środowisku marki. Wymaga to jednak całościowego zrozumienia każdego punktu procesu, który kończy się dopiero po jego wdrożeniu i zaczyna zwracać wartość Twojej marce.