Salesforce powstało 23 lata temu w mieszkaniu w San Francisco przez założyciela i obecnego Co-CEO Marca Benioffa. Dreamforce, to coroczne wydarzenie stworzone po to, by zebrać razem globalny Społeczność Salesforce do nauki, budowania społeczności, zabawy i filantropii powstała 20 lat temu. A w tym roku po raz pierwszy mogłem doświadczyć Dreamforce – ostatecznie odkrywając, jak ważne są zarówno Salesforce, jak i Dreamforce dla ich partnerów i marek.
Mając tak wiele do wchłonięcia podczas tych szybkich, bogatych w informacje trzech dni, poniżej przedstawiam 10 moich ulubionych momentów.
1. Przemówienie otwierające przedstawione przez współdyrektorów generalnych Marca Benioffa i Breta Taylora
Wejście do Dreamforce nie przypominało żadnego innego wydarzenia, w którym kiedykolwiek uczestniczyłem, a energia Dreamforce obejmowała każdy mój krok. Fotele zapełniły się szybko i kilka godzin wcześnie na otwierającą sesję inauguracyjną współdyrektorów generalnych Marca Benioffa i Breta Taylora. Entuzjazm wiadomości, które zostaną ujawnione na temat ulepszonych funkcji Salesforce, wypełnił salę i – całkiem dosłownie – miasto na kilka dni przed tą faktyczną sesją. Byłem podekscytowany słysząc z pierwszej ręki, o czym była cała ta pogawędka i nie zawiodłem się. Jako zagorzały zwolennik, że zintegrowana, inteligentna technologia jest niezbędna we wspieraniu operacji biznesowych, Benioff i Taylor wreszcie ujawnili nam jedną ze swoich najlepiej strzeżonych tajemnic. I to była ta platforma danych czasu rzeczywistego, znana jako dżin, został wprowadzony do już solidnej i zaawansowanej platformy Salesforce. W szczególności dla sprzedawców detalicznych wzbudziło to moje podekscytowanie, wiedząc, że uzyskanie przejrzystości pod kątem 360 stopni w czasie rzeczywistym we wszystkich punktach styku ich działalności ma kluczowe znaczenie dla zoptymalizowanego sukcesu w handlu detalicznym. W następnych dniach byłem zachwycony, mogąc dowiedzieć się jeszcze więcej o Genie i korzyściach, jakie oferuje sprzedawcom, które można również eksploruj tutaj.
2. Decyzje oparte na danych są niezbędne dla rozwoju firmy
Jako jedna z ponad 1000 sesji w Dreamforce, byłem wdzięczny za wysłuchanie partnera konsultingowego Salesforce, Slaloma, dyrektora zarządzającego Jima Clarke’a i starszego dyrektora ds. handlu elektronicznego w DECIEM, Heather Stables, omawiających znaczenie danych dla rozwoju biznesu. Stables ujawniło, że chociaż ich zespół nie ma oficjalnego działu marketingu, opiera się na danych pobranych z wielu źródeł opartych na technologii, aby podejmować strategiczne i zorientowane na zysk decyzje, które pomagają standaryzować i usprawniać ich działania operacyjne. Mówiąc konkretnie o swojej firmie zajmującej się pielęgnacją skóry, The Common, Stables podzielili się tym, że przejrzystość była najważniejszą częścią ich rozwoju biznesowego. Wykorzystując Slalom, ta przejrzystość stała się rzeczywistością dla The Everyday, jednocześnie dając im dane, na które mogliby proaktywnie reagować w celu bardziej zyskownego rozwoju biznesu. W przypadku wszystkich sprzedawców detalicznych można to naśladować, używając odpowiedniej technologii. Na szczęście dzięki dostosowanym technologiom, takim jak Slalom i Salesforce, można to osiągnąć.
3. Sklep jutra może nie być tym, czego się spodziewasz
Wraz z Robinem Smithem i Iriną Yurevich z EPAM Programs, partnera konsultingowego Salesforce, oraz Michelle Grant z Salesforce, byłem podekscytowany możliwością udziału w dynamicznej dyskusji panelowej na temat „Sklep jutra: nowa generacja technologii, integracji i odpowiedzialności w środowisko handlu detalicznego”. Omówiliśmy, w jaki sposób technologia i trendy wpływają zarówno na sprzedaż fizyczną, jak i cyfrową, a także czego klienci oczekują od zakupów. Metaverse było częścią naszej dyskusji, choć nie oczekuje się, że wszyscy uczestnicy panelu będą mieli do czynienia z domowym doświadczeniem detalicznym. Oczekuje się jednak, że dla wielu konsumentów będzie to ważny component ścieżki zakupowej. Podobnie ważne było upewnienie się, że zachowujesz widoczność i łączność między wieloma miejscami, w których konsument może się zaangażować na swojej wyjątkowej ścieżce do zakupu, co było ważnym punktem tej rozmowy.

Wraz z Michelle Grant z Salesforce, Nicole Leinbach z Retail Minded dołączyła do liderów EPAM w dyskusji panelowej na temat „Sklepu jutra”.
4. Influencerzy i treści generowane przez użytkowników nadal wpływają na decyzje konsumentów
Klienci lubią wiedzieć, co myślą inni klienci, a w naszym nowoczesnym świecie handlu jest to nadal jeden z wiodących czynników wpływających na decyzje klientów. Mając to na uwadze, sprzedawca detaliczny Ashley Stewart przeprowadził ze Slalomem pytania i podzielił się, że większość ich działań marketingowych skupia się głównie na treściach tworzonych przez influencerów i użytkowników. Opierają się również na kupno teraz, zapłać później, co jest możliwe dzięki firmom takim jak Klarna, Afterpay i innym firmom zajmującym się płatnościami na poczwórne raty. A dzięki Slalomowi, partnerowi Salesforce, są oni również w stanie wprowadzić silniejszy factor ludzki do swojego przekazu, dostosowując się do ich pragnienia personalizacji przekazu i marketingu dla swoich klientów.
5. Koniec podróży klienta jest równie ważny jak początek podróży
Od dawna jestem fanem tego, że podróż klienta jest priorytetem dla sprzedawców detalicznych, a wiadomość od Shoprunner, filii FedEx – i partnera Salesforce – w Dreamforce, potwierdziła, jak ważne jest słuchanie tego, czego chcą klienci. Podkreślając, że ich celem jest „uproszczenie obsługi e-commerce”, Shoprunner dąży do zapewnienia swoim klientom całościowego i uczciwego obrazu dzięki rozwiązaniu, które wynika z lojalności klientów i integruje się z Salesforce Commerce Cloud Buy Administration Program. Dzięki tym prostym, ale podstawowym wartościom Shoprunner pomaga na nowo zdefiniować, jak wygląda wysyłka do klienta w świecie, w którym często uważa się, że szybkość jest najlepsza. Ale co z szybkością, przejrzystością, łatwymi zwrotami i kontrolą klientów? Koniec podróży jest tak samo ważny jak początek podróży, a to przypomnienie jest dobre do zastosowania w swojej własnej wyjątkowej firmie.
6. Ewolucja lojalności w handlu detalicznym opiera się mocno na doświadczeniu klienta
W drugim dniu Dreamforce miałem szczęście dołączyć do dyskusji panelowej, w której wzięli udział Michelle Grant z Salesforce oraz Shivanni Majewski i Bethany Platter ze Slalomu. Jako konsumenci wszyscy zgodziliśmy się, że doświadczenie zakupów – zarówno pozytywne, jak i negatywne – wpływa na nasze przyszłe decyzje zakupowe. Jako profesjonaliści ds. handlu detalicznego zgodziliśmy się również, że szczegóły prowadzące do transakcji mają znaczenie. Tej dynamicznej dyskusji nie można przeoczyć, niezależnie od tego, czy jesteś małym, średnim czy dużym biznesem, ponieważ lojalność klientów nie jest faworytem do wielkości, ale raczej do doświadczenia. To, w jaki sposób marki i handlowcy pozostają w kontakcie z klientami, jest również ważnym czynnikiem lojalności. Korzystając z informacji uzyskanych na podstawie wcześniejszych zakupów, sprzedawcy detaliczni mogą bardziej strategicznie określić, kiedy i dlaczego kontaktują się z klientami w celu uzyskania okazji do zakupów w przyszłości. Nie należy jednak ignorować tego, jak to się dzieje. E-mail marketing pozostaje silną drogą komunikacji, ale alerty SMS, a nawet media społecznościowe wpływają na ścieżkę zakupu lojalnego klienta. Wzywam Cię, abyś zastanowił się, dlaczego sam jesteś lojalny wobec miejsc, w których jesteś konsumentem, a następnie zastanów się, czy Twoja firma naśladuje niektóre z Twoich ulubionych doświadczeń związanych z lojalnością klientów. Szczegóły naprawdę mają tutaj znaczenie, o czym każdy z nas dyskutował w tym panelu w Dreamforce.

Nicole Leinbach z Retail Minded dołączyła do Slalom w Dreamforce, aby omówić lojalność klientów wraz z Michelle Grant z Salesforce.
7. Optymalizacja sklepu powinna obejmować optymalizację pod kątem pracowników
Chociaż nie można wybrać ulubionego momentu mojego tygodnia w Dreamforce, skłamałbym, gdybym nie powiedział, że kluczowy temat sprzedaży detalicznej był jednym z moich trzech najlepszych. Jako samozwańczy maniak handlu detalicznego byłem podekscytowany, gdy usłyszałem Roba Garfa i Michelle Grant z Salesforce ze specjalnymi gośćmi z Gucci i Casey. Jak powiedział Garf w tym angażującym przemówieniu, „coraz więcej sprzedawców detalicznych zwraca się w stronę automatyzacji i sztucznej inteligencji”, aby pomóc w optymalizacji sklepów i pracowników. Jednak dla mnie prawdziwym wnioskiem było to, że jedno nie może odnieść sukcesu bez drugiego. Liderzy sklepów muszą wspierać swoich pracowników, aby naprawdę ulepszyli swój sklep. Zwłaszcza obsługa jest podniesiona, gdy pracownicy mają szansę na awans. Dzięki zwiększonej odpowiedzialności i możliwościom mogą naprawdę lepiej zrozumieć swoje zapasy i klientów na głębszym poziomie. Tutaj również pojawił się Genie, podkreślając, że magia klienta może być dostarczana dzięki szczęśliwym zakupom, gdy zarówno sklep, jak i jego pracownicy są w stanie zapewnić najlepszą obsługę klienta.
8. Partnerski ekosystem w Salesforce czuł się jak rodzina
Jednym z wielu fascynujących odkryć, jakich dokonałem w Dreamforce, było doświadczenie z pierwszej ręki, kiedy zobaczyłem, jak wartościowi Salesforce postrzega swoich partnerów. Z moich oczu czuli się bardziej jak rodzina niż tylko partnerzy z podekscytowanymi kolegami, którzy są szczęśliwi widząc się, pracują razem i współpracują, aby sprzedawcy detaliczni byli bardziej osiągnięci. To było imponujące doświadczenie widzieć tak wiele firm współpracujących ze sobą, ostatecznie chcących zapewnić handlowcom lepsze wrażenia z jak największą łatwością, zwinnością i przejrzystością. Nie zaszkodziło, że ci sami partnerzy cieszyli się śmiechem i prawdziwą zabawą po drodze. Patrząc wstecz, szczególnie podobał mi się mój czas na „Women in Retail, Customer Items & Commerce Networking Event” w Dentsu, gdzie poznałam tak wiele fantastycznych liderek. Pod koniec wydarzenia wiedziałem, że spotkałem kobiety, z którymi będę utrzymywał kontakt w kolejnych latach.
9. Zaufanie i przejrzystość to prawdziwa miara sukcesu
W trzecim dniu Dreamforce zacząłem zastanawiać się, co oznacza zaufanie w partnerstwie biznesowym. Bez wahania od razu pomyślałem o przejrzystości. W końcu, jak możesz mieć zaufanie, jeśli nie możesz zrozumieć wszystkich szczegółów czegoś? Kiedy patrzymy w szczególności na handel detaliczny, w każdym momencie jest tak wiele ruchomych elementów, że zaufanie jest niezbędne, aby upewnić się, że wszystko się uda. Zostało to wzmocnione, gdy usłyszałem od partnera Salesforce OSF Digital podczas sesji w Dreamforce, gdzie omawiali oni połączone doświadczenia klientów zbudowane wokół zjednoczonych partnerów współpracujących ze sobą. Dzięki zróżnicowanemu ekosystemowi partnerów OSF Digital może pomóc sprzedawcom w dostarczaniu spersonalizowanych doświadczeń klientów, które wzmacniają lojalność klientów i zwiększają przychody. Ale spójrzmy prawdzie w oczy. To nie może się zdarzyć bez jasnego zrozumienia tego, co się dzieje. Przejrzystość daje detalistom możliwość zrozumienia tego, ale detaliści nie mogą tego osiągnąć bez odpowiedniej technologii. Świadomość, że istnieje technologia taka jak Genie, która integruje się z innymi technologiami od wielu partnerów Salesforce, których poznałem w Dreamforce, dowodzi, że zaufanie i przejrzystość idą w parze. Razem prowadzą do udanych doświadczeń, niezależnie od tego, czy chodzi o klientów, zapasy, transakcje czy nie tylko.

Nicole Leinbach z Retail Minded rozmawia z zespołem OSF Digital podczas Dreamforce 2022.
10. Sprzedaż detaliczna nie jest sprzedażą detaliczną bez Dreamforce
Jak powiedział Bret Taylor w pierwszym dniu Dreamforce: „San Francisco nie jest San Francisco bez Dreamforce”. I zgadzam się. Ale myślę też, że sprzedaż detaliczna nie jest sprzedażą detaliczną bez Dreamforce.
Doświadczanie Dreamforce jako pierwszego uczestnika i samozwańczego maniaka handlu detalicznego było – nie zamierzona gra słów – spełnieniem marzeń. Wyjechałem tam zainspirowany, zmotywowany i trzeba przyznać, że trochę zmęczony. To było nieprzerwane, bogate w edukację doświadczenie, które oferowało również rozrywkę i networking, które cenię zarówno z perspektywy osobistej, jak i zawodowej. Jestem wdzięczny za to doświadczenie, ale jestem bardziej wdzięczny sprzedawcom, którzy korzystają z ekosystemu partnerów Salesforce, który sprawia, że sprzedawcy detaliczni są bardziej dochodowi i przyjemniejsi w jednym Dreamforce.
Na każde „wow” przypada aplikacja partnerska + ekspert, który napędza „jak”.
Odkryj, co jest dla Ciebie najlepsze salesforce.com/companions.
Post Dreamforce 2022 w recenzji: 10 najważniejszych informacji, od których sprzedawcy mogą się uczyć, pojawił się jako pierwszy na stronie Retail Minded.