Pokazy biżuterii to świetna okazja do spotkania ludzi i biznesu. Czy jest miejsce na poprawę? Zawsze. Jedną z rzeczy, które są dla mnie ważne, jest stracona możliwość zaangażowania słuchaczy podczas rozmów i przemówień. Mogłoby być o wiele lepiej!

Rozmowy ekspertów, tak czy nie?

Eksperci w pokoju mogą być najbardziej nudnymi ludźmi, prawda? Ale dlaczego?

Może dlatego, że doskonała wiedza na konkretny temat sprawia, że ​​są entuzjastycznie nastawionymi osobami, które nie są w stanie przekazać swoich pomysłów tym, którzy nie są ekspertami.

Dwie typowe pułapki:

1. Wchodzenie w sprawę zbyt głęboko.

2. Używanie (dużych) słów i terminów, które mają sens dla ich rówieśników, ale nie dla innych.

W obu przypadkach ich spostrzeżenia i pomysły giną przez nieumiejętność skupienia się na publiczności. Jak Chris Anderson (Ted Talks) powiedział to po prostu: nie chodzi o WASZY język (eksperta, marki, przedstawiciela), ale ICH język (publiczność, słuchacz), odnosząc się do wielu ekspertów na swojej scenie TED i wyzwanie, aby zaangażować publiczność do słuchania do ich wielkiego pomysłu.

Umieść na scenie kilku ekspertów, a są szanse, że radośnie pogawędzą między sobą.

O ile dla prawdziwych wtajemniczonych może to być radość, to są szanse, że sala podczas pokazu biżuterii wypełni się jubilerami, sprzedawcami diamentów, dziennikarzami, blogerami, konsultantami, przedstawicielami organizacji handlowych, sprzedawcą koralowców, wschodzącą indyjską projektantką biżuterii, studenci itp. Grzecznie siedzą, ale drzemią przed telefonami lub patrzą na zegarki. Przybyli jednak z nadzieją, że nauczą się czegoś nowego – straconej okazji.

Porwanie sceny

Eksperci na scenie prowadzący przemówienie nie są jedynymi, którzy starają się utrzymać uwagę publiczności. Każda osoba, która wspina się po tych schodach i zajmuje miejsce w świetle reflektorów, ryzykuje szybką utratą zainteresowania publiczności.

Wszyscy tam byliśmy, prawda? Uwięziony w pokoju, zmuszony do słuchania, jak ktoś przechwytuje przestrzeń. Niezależnie od tego, czy osoba na scenie chwali się swoimi osiągnięciami, bez ogródek rzuca na nas opinie, które są teraz proponowane jako fakty, czy też zatraca się w niekończących się anegdotach nieistotnych dla nas, słuchacza.

Największym wyzwaniem związanym z wejściem na scenę jest oprzeć się pokusie pokazania swojej wiedzy poprzez poruszanie innych tematów, zamiast trzymać się jednej rzeczy, o której mieliśmy dyskutować.

Zrób to wszystko i tylko o TYTUŁ ROZMOWY.

Spójrzmy prawdzie w oczy, potencjalna publiczność na targach to prawdopodobnie eklektyczna mieszanka narodowości i różnych ról w branży jubilerskiej. I chcą się połączyć, chcą się bawić lub informować, albo jedno i drugie. Rozmowy podczas pokazów biżuterii są obecnie powszechną i wartościową praktyką. Coś, o czym mówiłem w tym gorącym temacie kilka lat temu.

CZYTAJ TAKŻE: Czy nadszedł koniec pokazów biżuterii?

Kiedy widzimy tytuł, który nas ekscytuje, mamy nadzieję, jako zbiorowa publiczność, że zdobędziemy spostrzeżenia, inspirację, świeże spojrzenie i nowy pomysł. Mamy nadzieję, że poczujemy coś wspólnego z kimś na scenie, przekazującym wiadomość, która zapali żarówkę we wszystkich naszych umysłach – piękne doświadczenie.

Oto wskazówka: trzymaj się tematu i spraw, aby to miało znaczenie. Spraw, by Twoi widzowie się przejęli, dając im powody, by się tym przejmowali.

Cienka linia autentyczności

Bycie autentycznym to termin marketingowy, od którego w dzisiejszych czasach trudno nam uciec. Poza tym, że wiele marek biżuteryjnych zmaga się z samą złożonością tej koncepcji, istnieje również cienka granica dla mówców między autentycznością a samolubną promocją.

A jednak, kiedy słuchamy autentycznych treści, nie potrzebujemy nikogo, kto szepcze nam do ucha, że ​​TO jest prawdziwy głośnik. Nie. WIEMY od razu i nie możemy tego wyczuć, ale angażujemy się i akceptujemy treść przemówienia oraz posłańca, czyli mówcę na scenie. Spróbuj posłuchać Kena Robinsona w Ted Talks. Jest wyjątkowo uzdolnionym mówcą, ale jego przesłanie jest całkowicie autentyczne, ponieważ jest bliskie jego sercu i bardzo dobrze zna swój temat.

Wskazówka: Pokaz powinien przygotować internetowe portfolio prelegentów i ich treści, zamiast przedstawiać się prelegentom lub panelistom. Biografia prelegenta daje widzom informacje o osobie i dlaczego jest panelistą lub prelegentem.

Linki do książek prelegenta, stron internetowych, mediów społecznościowych i danych kontaktowych powinny być zawarte i łatwo klikalne linki, aby widzowie mogli kupować ich książki, kontaktować się z nimi bezpośrednio lub kontaktować się z nimi w mediach społecznościowych. Teraz ten mówca lub panelista jest nie tylko odpowiednio przedstawiony, ale nie musi poświęcać cennego czasu (naszego i ich) na wyjaśnianie nam, dlaczego powinniśmy traktować ich bardzo poważnie. My, widzowie, wiemy, kogo mamy przed sobą. Być może nawet stworzyć (płatną?) opcję oglądania wszystkich prelegentów on line na posiadanym kanale.

Wskazówka: Jeśli organizator pokazu biżuterii nie podchwyci tego pomysłu, postaraj się, aby wprowadzenie było jak najkrótsze i na temat. Jako organizator pokazów biżuterii, pomóż prelegentom przygotować się do tego lub poproś kogoś, kto ich poprowadzi.

Co jeszcze mogą zrobić pokazy biżuterii, aby poprawić trafność i uwagę?

    &#13

  1. &#13

    Nasza koncentracja uwagi jest krótka. Bardzo krótki. Dlaczego dyskusje panelowe trwają dłużej niż godzinę? To za dużo, chyba że temat jest kontrowersyjny lub niezwykle interesujący dla szerokiego grona odbiorców. Niech będzie zwięzły, rzeczowy i trafny!

    &#13

  2. &#13

  3. &#13

    Tematy są często zbyt niszowe. Tematy niszowe są piękne, ale nawet najbardziej niszowy temat powinien zawsze coś dać słuchaczowi. Z czego mogą się nauczyć Jak zrobiłeś coś? W skrócie: co w tym jest dla słuchacza. Jak wspomnieliśmy wcześniej, spraw, żeby się przejmowali! Zachowaj prostotę. Jeden temat, jeden trouble do rozwiązania, rozwiązanie jednego wyzwania…

    &#13

  4. &#13

  5. &#13

    Słaby punkt. Dlaczego w prezentacji ludzie wspominają tylko o sukcesach? Chcą wydawać się kompetentni i odnoszący sukcesy w twoich oczach. Rozumiemy. Ale trudno odnieść się do kogoś, kto twierdzi, że tylko ich sukcesy. Pomyśl o możliwości opowiadania historii tutaj. Historia zaczyna się od określonej sytuacji. Zostaje nam rzucone wyzwanie i wyruszamy w podróż, aby zmierzyć się z tym wyzwaniem. W międzyczasie przechodzimy rozwój (osobisty), a rezultatem jest inna, miejmy nadzieję, lepsza nowa sytuacja. Takie podejście jest tym, co przyciągnie uwagę odbiorców, można się z tym powiązać i jest na co zwrócić uwagę, może nawet nauczysz się czegoś w trakcie!

    &#13

  6. &#13

  7. &#13

    Tam jest ogromna szansa na programy, które są kuratorami ich prelegentów, prelekcji i prezentacji. Nadal wszyscy uwielbiamy chodzić na fizyczne pokazy biżuterii, ale konkurencja rośnie, a nawyki i potrzeby będą się zmieniać z czasem. A co, jeśli biżuteria pokazuje, że ludzie faktycznie? chcą iść, bo WIEDZĄ, że tak wiele się nauczą. A jeśli wartością targów jest nie tylko jakość i ilość wystawców, ale także zadziwiająca liczba prelegentów i ich gorące tematy? Co jeśli my, jako goście, poczujemy się? nie możemy przegapić pokazu?

    &#13

  8. &#13

Światowe pokazy biżuterii

Zamierzam inspirować i krytykować konstruktywnym komentarzem. Jeśli na całym świecie są programy, które są idealne dla TED Talk, nie mają się czym martwić. Ale moje doświadczenie jest takie, że UWIELBIAM uczyć się, angażować i nawiązywać kontakty, a mimo to zauważam, że w rozmowach, w których uczestniczyłem, wymyka się uwaga. To marnowanie energii wszystkich.

Widzę tutaj OGROMNĄ okazję do pokazów biżuterii. Dzielmy się pomysłami, inspirujmy, edukujmy, rozwijajmy się i twórzmy jeszcze jaśniejszą przyszłość dla biżuterii!

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim advertisement minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.