Przeglądając moją garderobę podczas niedawnych wiosennych porządków, zastanawiałam się, które elementy garderoby przyciągają najwięcej uwagi przypadkowych nieznajomych. To nie jest moja para idealnych francuskich spodni wojskowych z połowy wieku ani moherowy sweter Needles, który jakoś zdobyłem za doskonałą cenę. To raczej martwy zapas Jackie Brown koszula, którą kupiłem w sklepie z używanymi rzeczami. Ilekroć go noszę, ktoś zatrzymuje się, żeby (poprawnie) powiedzieć mi, że to jeden z najlepszych filmów Tarantino. Dwóch wicemistrzów w kategorii „odzież, która z największym prawdopodobieństwem skutkuje zatrzymaniem się i pogawędką” to moje Seinfeld bluza, która wygląda jak coś, co Jerry nosiłby przy stole czytanym w 1991 roku, oraz czapka z wyhaftowanym napisem „A Movie By Nora Ephron”.

Mam obsesję na punkcie takich promocyjnych gadżetów, które zajmują coraz większą część mojej szafy. Niektóre z nich są vintage, jak podobno autentyczna kurtka marynarska od Spike Lee’s Robić co należy. Ale dobry kawałek jest nowy, stworzony przez podobnie obsesyjnych fanów, którzy odtwarzają lub wymyślają stylizacje retro z ulubionych dużych i małych ekranów, są z nimi powiązane lub mają na nie wpływ. Skoczyłem, gdy konto Różne sceny sprzedano koszule z długimi rękawami z nadrukiem karty tytułowej do komedii romantycznej Joan Micklin Silver z 1988 roku, Przekraczanie Delanceyi kupiłem wyprodukowana w tym roku czapka z logo klasycznego Alberta Brooksa z 1985 roku, Zagubieni w Ameryce. Jeśli coś wygląda na to, że mogło zostać rozdane na premierze World Hollywood w 1996 r., policz mnie. Nazywam to auteurcore i wydaje się, że jest teraz wszędzie.

Samuel L. Jackson w swoim Jackie Brown kapelusz.

Ronald Siemoneit/Getty Images

Eloy Lugo, który prowadzi markę auteurcore Człowiek na całym świecieczuje się tak samo. Publicysta muzyczny z Los Angeles od dawna ma obsesję na punkcie promocyjnych gadżetów i pamiątek, a większość sprzętu, który on i jego żona Ali Koehler wystawiają, są odzwierciedleniem godzin spędzonych na eBayu, szukając starych kapeluszy, kurtek i innych pamiątek do noszenia z różnych filmy i programy. Zrobili mój Zagubieni w Ameryce kapelusz, ale mam też koszule do filmu z 1978 roku Dziewczyny, jak również a Larry Sanders Demonstrate trójnik. Starannie wikary biodro, klasyczny, kultlub nostalgiczny filmy i seriale dla nich jeśli-wiesz-że-wiesz jakość, ale także powielają wygląd i styl charakterystyczny dla epoki. „Chodzi o to, aby odtworzyć krój koszuli vintage”, mówi Lugo, „w przeciwieństwie do nowoczesnego kroju, w którym koszule są bardzo wąskie i długie z małymi rękawami, które pasują tylko do określonego rodzaju ciała”. Human Boy Worldwide projektuje koszule „aby nie rezygnować z wygody, jednocześnie uzyskując bardziej wybaczający krój pudełkowy”.

Auteurcore to nowa nisza dla autentycznego etosu bootlegów. Niekoniecznie jest to duży producent pieniędzy ludzie projektujący, sprzedający lub handlujący tymi towarami często robią to tylko dlatego, że chcą zobaczyć koszule i czapki ze swoim ulubionym filmem lub pokazać na nich symbol. Rzadko czytasz słowa „autoryzowany towar” w tych ofertach, zmieniając Instagram w coś w rodzaju Grateful Dead, ale dla kinofilów. Konto na Instagramie! Dyrektor pasujektóra sprzedawała koszule związane z Paulem Thomasem Andersonem Pizza z Lukrecją i klasyk Briana de Palmy z 1984 roku Ciało podwójneostatnio zmienił się w cosplay auteurcore: niedawno odtworzyli i sprzedali kapelusz USC Cinema jak ten, który Steven Spielberg bawił się na planie w latach 80. i 90.. Nawet marki takie jak Kith zaczęły działać: ich ostatnie Ograniczyć entuzjazm oraz Goodfellas collabs wyprzedane w kilka minut. A wytwórnia Petrified Very good niedawno zaprezentowała classic Patagonia”kurtka załogi”, na której naszyli naszywkę z emblem przeoczonego klasyka Martina Scorsese z 1985 roku, Po godzinach — które można sparować z innymi ubraniami Petrified Excellent, takimi jak czapka ze starym emblem Apple i niektóre Baggie z wyhaftowanym emblematem „Neil Young and Mad Horse”.